Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvidløg mod insekter.
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 20:42

Er der nogen herindefra der har erfaring med om hvidløg i foderet beskytter mod insekter/myg?

Alt det bedste - Karina

Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa, jeg har
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 21:31

brugt hvidløg i dette forår. Om det virker er svært at sige, men det lugter effektivt, min pony får også noget der hedder Think fly, som min dyrlæge anbefalede, det er mod fluer mv. det virker efter et stykke tid. Da det ikke er den store flue tid endnu ved jeg ikke helt, men jeg synes ikke hun virker så påvirket af myg på folden. Så jeg er optimistisk

Hilsen Sine

0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 07:22

Det er en myte at hvidløg virker mod insekter - jeg kan i hvert fald ingen forskel se....

Men derfor kan hvidløg jo være sundt mod så mange andre ting:-)

Det eneste rigtigt effektive mod insekter er et eksemdækken.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

think fly...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 10:31

er det noget man blander i foderet?

Har hverken tænkt at putte dækkener på hestene eller invistere i alle mulige dyre produkter. Ville bare gerne hvis det var muligt skåne min hoppe (som åbenbart er ekstremt følsom på maven) for alt for megen irritation.

Det er mest myg, har jeg på fornemmelsen, hun hidser sig op over...

Alt det bedste - Karina

Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...

0
0
Svar på denne tråd

ja det kan
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 15:03

blandes i foder, det er et granulat. Tror jeg gav 300 kr for 3 kg, som varer temlig længe.

Da jeg købte min hoppe gav de forige ejere en pipette ned af ryggen, som man giver hunde mod flåter, der er flere typer kan ikke huske navnet, men det giver man 1 gang om måneden, man giver 2 af dosis svarende til stor hund.

Det har haft en effekt på min hoppe, som har haft tendens til sommereksem på maven og inderlår.

Men du har ret, man kan købe sig fattig i alt muligt, men det er jo vores hestes velbefindende vi tænker på

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider