Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Webbers
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 22:31

Jeg har fået en sadel hjem, hvor der medfølger sådan nogle Webbers ( anderledes stigremme).

Jeg synes spændet nede ved anklen var irreterende, og synes også de var svære at justére, samt at de se meget spinkle ud.

Mit spørgsmål er: Er der en grund til at bruge den slags stigremme, eller kan jeg bare bruge mine almindelige stigremme?

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 21:25

Hej...

Jeg rider med webber stigremme, men tror ikke at der er en speciel grund til at de sidder på, det er vist en smagssag.

Jeg synes at de er super gode at ride med, de er nemme at regulere fra sadlen af, og du har ikke det der store spænde oppe ved inderlåret.

Ang det du skriver med at de irriterer dig nede ved spændet, så skulle der gerne være sådan en "spænde beskytter" som du kan køre ned over spændet ¨så den ikke genere...

Men som sagt så tror jeg at det er en smagssag hvad man er til..:-)

Søger part til dejlig fjordhoppe (Står nær 4690 Haslev)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 22:39

Arche1: Der er en læderdims til at trække over spændet. Det er blandt andet derfor jeg synes der er en kæmpe klump ved anklen.

Hvis der ikke er en særlig grund, fx. at sadlen bliver ødelagt, tror jeg bare, at jeg sætter almindelige stigremme på.

Jeg synes så, de var helt vildt besværlige at regulere. Det kan godt være det er noget med vane.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.

0
0
Svar på denne tråd

Nye huller
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 10:25

Jeg har et par webbers der er for lange til mig, er det muligt at få lavet nye huller i dem?

Det er jo sådan nogle specielle huller der er i

0
0
Svar på denne tråd

Fordelen
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 11:49

Fordelen ved webbers er at de ikke fylder så meget, hvor de monteres på sadlen. Ved almindelige stigremme kan der nogle gange komme en hel bule i sadlen pga spændet, der fylder, og det ekstra lag rem, der er der i forhold til webbers. Og har da selv en gang eller to oplevet at få et godt blå mærke pga det.

Men det er udelukkende en smagssag om man er til webbers eller ej, og ikke noget med om sadlen bliver ødelagt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider