Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klokker mod tabte sko?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 18:14

Min hest har lige smidt begge forsko på fold med en uges mellemrum.

Nogen siger nu at jeg skal give hende klokker på på fold.

Andre siger at klokker kun modvirker at de træder sig i ballerne og ikke modvirker at de træder skoene af.

Jeg er ikke helt pjattet med at give hende klokker på på fold, men hvis det kan forhindre tabte sko, er det da værd at forsøge.

Så mit spørgsmål er nu: Hjælper klokker så hesten ikke træder skoen af?

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 18:26

Min hest er stormester til at smide sko. Smeden var her hele tiden, og til sidst efter nogen smidte sko. Smid klokker på hesten og se om det hjælper. Det hjælper på nogen og ikke andre. Min har det hjulpet på. Han er oppe på 6uger uden smidt sko.

Land og fritid har billige klokker til 55kr på tilbud lige nu. Det er sådan nogen jeg bruger. Det er billigere end smed hver uge...

MVH Henriette

Alm. hø købes. Skal være velduftene. Minibig eller big. Kan selv hente, men i skal kunne læsse.

Udstyr byttes / sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 18:33

Da min hest fik sko på for 2 år siden, der fik jeg at vide, at jeg skulle give den klokker på i str. xl, så den ikke trådte skoene af. Det gjorde jeg så. Jeg købte nogle helt almindelige stof med velcro. Dem til 100 kr.

De holder vildt godt, og hesten har aldrig tabt en sko, når den har haft klokker på.

Faktisk er jeg 100% sikker på, at det er af stor betydning, at den har klokker på, da den to gange har trådt en sko af, fordi den havde tabt en klokke, og jeg ikke lige fik mig taget sammen til at købe en ny.

Så det er altid klokker på. Faktisk har den klokker på døgnet rundt - også i boksen.

Du skal ikke købe dem i gummi, da de hurtigt bliver trådt i stykker. Jeg fik et par gratis, som holdt i ca. 2 dage.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 19:31

Da min hest leger meget, løber meget på folden og tit er ret klodset derude når han er vild og leger - så har han os klokker på, på folden.

Jeg har alm. neopren klokker på fra Horze til 59,-. Det virker :)

En periode tabte han den os hele tiden, flere gange i en uge. Der fik han endda to klokker på, på hvert forben. Han fik str medium (som han bruger normalt) under i gummi og udenpå fik han neopren i str L. Det hjalp i den periode :)

0
0
Svar på denne tråd

klokker
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 20:04

ja klokker virker på nogen hest men ikke på alle

Jeg har været nødt til at give min hest vandklokker på nogle timer de dage hvor vejret er alt for tørt.

Smeden mente nemlig at hans hove var ALT ALT for tørre - og det ser ud til det hjælper.

Så det kunne du måske tjekke med smeden siden den smider skoene ??

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Lækker ruh.gravhunde han standard tilbyder paring til egnede tæver, Reg. DKK

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 20:23

Hvis de tørrer hjælper det jo slet ikke med klokker.

Der jo forskel på om hesten taber skoene pga af dårlige hove, tørrer hove. Eller om den simpelthen får den trædt af pga af leg på folden.

I tørke perioderne giver jeg Cashew hove vand i 10 min og så tørrer jeg dem og giver dem et ordenlig med med Concrussine Moistring. Det hjælper sku (y) Har smurt ham ind i det hver dag i de sidste 14 dage og hans hove er blevet helt vild meget bedre. Alle reverne er næsten væk.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Diplomat Exclusive springsadel 16'5, bred 32 bom. Skal ku prøves. ...

0
0
Svar på denne tråd

Norton klokker i hårdere plast,
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 20:36

Ja... der handler om at købe klokkerne så store at de går ned over skoene. Men det hjælper jo kun hvis hesten træder sine sko af...

Jeg bruger nogle fra Norton i hårdere plastic (hård slitstærk plastic, men som også kan give sig lidt) og de er i min verden fantastiske. Grunden ti at jeg vælger hårdere plastic frem for gummi eller neopren, er fordi at det plastig ikke giver sig, som gummi og neopren vil gøre, derfor er der mindre chance for at baghoven får fat i forhovens sko. Og ja, jeg må jo indrømme at min går med klokker 24/7, da han går på døgngræs og jo også har klokker på når han bliver redet.

Bomløs Sadel SÆLGES NU - Barefoot Stella: Helt ny !!

- Se også mine andre annoncer. Bla. Cavallo Weltmeister og lækker dressur sadel.. Send en PB ved interesse :o)

0
0
Svar på denne tråd

Proff Choise
Forfatter: 
Dato:  31-05-2010 08:40

PC klokker, den model der er i facon. Den er bare super.

Og som Århusrytter gaske rigtigt skriver, så skal klokkerne gå helt ned over skoene.

Hvis hesten står på staldgangen skal klokken røre gulvet.

Med min den gamle hest, som gik med spc.sko som han IKKE måtte smide, der virkede PC klokker.

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

klokker
Forfatter: 
Dato:  31-05-2010 08:45

Du skal lægge nogle STORE ,evt ex L indvendig så de dækker helt ned over hoven og rører jorden.Ovenover de store klokker kan du så lægge nogle i evt medium; de øverste-lidt mindre skal lægges nogenlunde godt fast på da de har den funktion de holder de x large "nede på plads" hvis du kan følge mig

Hvis man kun har et sæt på vil de hyppigt "rutche" op ad benet evt hvis de løber/går igennem mudder.good luck

0
0
Svar på denne tråd

Klokker
Forfatter: 
Dato:  31-05-2010 11:24

Min hoppe går med 2 par klokker på - et par store, som kan gå ned over hoven og et par lidt mindre, som presser de andre ned....

Og det virker! Med kun et par klokker træder hun skoene af ligeså hurtigt, som hvis hun går uden klokker.....

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider