Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Plag mangler energi.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 08:56

Ja, vores hingsteplag på 2 år mangler energi i det daglige.

Han bliver trænet frem i mod de forskellige dyrskuer han skal til i år. Bliver trænet 4 gange om ugen, en masse gå turer (lange) + meget let longering 10 min. max.

Han får:

180 gr. suregrow

100 gr. fase 2

lidt lucerne

E-vitamin, travo B-vitamin, elektrolytter.

wrap + lidt græs.

Det er kun vejledende, har ikke fået lavet præcis foderplan med program osv.

Han mangler lidt energi, samt lidt muskler endnu. Han er dog ikke for tynd, så foderet skulle ikke gerne fede alt for meget.

Overvejer lidt at give et tilskud af build up fra brogaarden(D&H) har hørt mange gode ting om det.

Men hvor meget ville i give ham, han er jo trods alt ikke så gammel, og jeg må nok indrømme at jeg er lidt stivelses forskrækket. Men energi skal han have!!!

Glæder mig til at hører jeres svar.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 10:01

er den dækket ind som den skal i forhold til vitaminer og mineraler på den foderplan du fodrer efter nu? Hesten skal jo have temmelig meget mere af de fodermidler du anvender for at være dækket ind. Jeg ville få den regnet igennem, da vitamin/mineral mangel og ubalance udover at give manglende energi også kan give vækstforstyrrelser, ledmus, skellet problemer osv. når plagen stadig er i vækst.

Hvis den mangler energi som følge af vitamin eller mineral mangel, så kan du købe dig fattig i dyre foderprodukter uden den store effekt.

0
0
Svar på denne tråd

foder til træt plag
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 11:19

Hej Trine

Jeg syndes godt nok han for lidt mad til alt det arbejde han laver samtidig han er i vækst.Jeg ville fodre ham med lidt havre for at han for energien tilbage heller engang for livlig en ingen knist.Ja jeg er ening med tusindefryd man kan købe sig fattig i foder til heste og ikke alt sammen er ok jeg bruger et billigt produkt som horsepro som mine distanceheste går virkelig godt på.men du må prøve dig frem.

Susanne

0
0
Svar på denne tråd

han kan
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 11:36

da umuligt være dækket ind med vitaminer/mineraler med den lille mængde foder. Da jeg brugte Suregrow fik min plag ca. 1200 gram + lucerne og olie. Og det var anbefalet mængde iflg. Brogaarden. Så jeg ville helt sikkert få lagt en foderplan så jeg var sikker på at han er dækket ordenligt ind med alt.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 11:39

Har nu kontaktet to foderrådgivere/producenter, så de kan lave en foderplan til ham.

Men det han får nu er hvad jeg selv har regnet mig frem til via Brogaardens vejledende foderplaner på deres hjemmeside. Faktisk burde han være dækket end med de 180 gr. suregrow i forhold til hans størrelse og større hestes mængde foder. osv.

Ved det lyder af lidt, men når han skal spise det tager det lige så land tid som hvis en stor hest skulle æde 500 gr. foder.

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 11:40

Har da helt glemt at skrive at han er en miniature hest og dermed kun vejer 100 kg. maks.

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

0
0
Svar på denne tråd

nååå jaa
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 12:21

Jeg gik helt pr. refleks ud fra at det var en stor hest der var tale om, måske er min hjerne gået på weekend. Men godt du får udregnet en foderplan til ham.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 13:53

hehe, jeg havde bare lige glemt at skrive at han var miniature.

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

0
0
Svar på denne tråd

miniature-foderplan
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 00:38

Hej!

Kan give dig min foderplan fra Brogaarden til mini-shetter på 2,5 år og 90-100 kg. Dette er til hest der kun er fold-bums og udregnet på mit eget wrap.

2 kg. wrap

100-300 g Hartog Lucerne

250 g suregrow

50-200 g roepiller

1 tsk. salt

1/4 mål ysy

Fordelt på 3 måltider i vinters.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider