Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævet navle
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 21:13

Opdagede igår at min 13 årige hoppes navle var hævet og der var nogle sår omkring som væskede en del .. vaskede det i sæbespåner.. Idag var den stadig hævet, men sårene væskede ikke, men det lugtede ikke så godt.. Dyrlægen kommer og kigger på hende.. Men er der nogen af jer der har en idé om hvad det kan være? Hun er hverken øm eller noget når man røre det.. :/

0
0
Svar på denne tråd

Insekter
Forfatter: 
Dato:  26-05-2010 08:36

Min har haft store problemer med insekter(kvægmyg?), der stikker ved navle/yver. Hun hæver voldsomt op og bliver et stort "sår", der drypper af gul væske. Helt hen i slutningen af november hævede hun op, hvis jeg ikke sprayede med insektspray hver eller hveranden dag. I år har der utroligt nok ikke været problemer. Jeg kan da næsten ikke tro, at den ene flaske Ekzem-Ex, jeg købte i Herning, har kureret hende. Det har været galt, ihvertfald siden hun var 2, med ikke at kunne tåle dem. Jeg har sprayet lidt i år, da jeg næsten ikke turde lade være. Men hun ER blevet stukket, for jeg kan mærke små størknede bloddråber der, som "normale" heste får ved stik. Men altså ingen hævelse og drypperi.

0
0
Svar på denne tråd

Okay ..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 12:36

Var mere bekymret for om det var noget alvorligt .. (: Men dyrlægen kommer idag og kigger.. (Bare det ikke bliver en for stor regning) Men Jeg har haft hende i 3 år og første gang jeg har set det på hende .. Igår da jeg kom ned til hende sad der en flue deri og hyggede sig.. Så det er forhåbentlig bare de små dyr der genere, men håber at kunne få noget mod det .. (:

0
0
Svar på denne tråd

vask plus spray
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 14:00

Jeg plejer at vaske i enten Mediscrub eller Iobac og så spraye med Cur1 fra Vetcur Biotec, evt bluespray, mens det er værst. Og evt lade skorperne sidde, når det værste drypperi er overstået for at beskytte mod yderligere stik. Jeg er dog løbet tør for Cur1 og har derfor brugt Fliegenschutz, men det vil jeg nok ikke bruge på "sår". Men som sagt har der utroligt nok ikke været problemer i år.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  27-05-2010 18:47

var forbi idag og gav mig noget shampoo og noget salve jeg skulle smøre med.. så håber om 14 dage det er væk.. skal nok lige have fat i sådan en gang fluespray da hun er noget generet over det .. Bare mærkeligt at det er første gang jeg har set det ved hende .. De andre år har der intet været ..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider