Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp søges - vindsluger ???
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 17:35

Hejsa.

Er der nogle, der har mulighed for at hjælpe mig med en foderplan til en 7-årig xx-hoppe ?!

Hun kommer på døgngræs pr. 1. juni, selvfølgelig med daglig tildeling af vitaminer og mineraler. Jeg ved ikke om, hun kan holde huld ved det, ellers kunne jeg tænke mig et forslag til supplement.

Hoppen har tendens til vindslugning pga. stress, da hun tidligere har gået løb og bestemt ikke er blevet fodret optimalt.

Til vinter mangler jeg en foderplan, der er baseret på: 9-10 kg. hø/wrap af virkelig god kvalitet, herud over fodres der på stedet med lucerne, mineraler, roepiller og havre/byg. Jeg vil gerne så vidt muligt undgå for meget stivelse samt sukker. Derfor, havde jeg tænkt mig at indkøbe Equifirst Linamix, som jeg har gode erfaringer med, og evt. nogle fiberpiller - men hvilke ?!

Hoppen, har masser af energi, blank pels og er muskuløs til den senede type. Hun har selvfølgelig fået ordnet tænder og bliver tjekket og behandlet for orm.

Pt. fodres hun med hø/wrap ad libitum, ca. 11/2-2 kg. opblødte roepiller pr. døgn, ca. 1,2 kg. Hippolyt Müsli samt ca. 1 kg. havre i døgnet. Hun ser flot ud, men er vel frisk.

Håber, der er nogen, der har lyst at hjælpe os..............

Mange hilsner Sabina

Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne

0
0
Svar på denne tråd

foderplan
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 17:53

Jeg ville droppe havren . Evt give hende lidt valset byg i stedet for sammen med det andet .

Og så har jeg gode erfaringer med Lun Mash med lidt flydende olie i , plus udskårne æbler og gulerødder .

Roepillerne og det gode hø er super godt . wrap helst ikke pga gæring i maven .

sådan fodrer jeg min vindsluger, og det trives hun på .

Mvh Karina

Stutteri Graven

Bedækning tilbydes :

Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Welsh sec D :Fronerthig Flying Star

Welsh sec A : Clausholm Dutch Design

Kvalitets heste/ponyer sælges

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 19:26

Jeg ville hverken fodrer med havre eller byg. Havre er stivelse/sukker, byg er ikke hestefoder i mine øjne.

Jeg ville gøre som du selv forslår Linamix, det super godt til heste som stresser og os kan blive lidt for tynde. SÅ ville jeg ved siden af give vitaminer og lucerne :)

Jeg vil os anbefale dig Irish Mash - evt efter du har redet, det altså super godt (y) - evt roepiller, hvis din hest gider æde det, men husk der os er en del sukker heri :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Diplomat Exclusive springsadel 16'5, bred 32 bom. Skal ku prøves. ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider