Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hurtig hjælp!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 17:09

Jeg skal bruge nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre med min hoppe som går med føl.

Mit problem er at jeg ikke kan komme til værken hoppen eller føllet, når jeg kommer ind på folden kommer hun galoperne med ørerne tilbage og vender røven til mig, i stalden er der ikke så mange problermer der kan jeg sagtens komme til føllet 'men ikke hende så vender hun røven til mig.

jeg tænker på om vi skal skille dem ad 5 min om dagen, så vi kan snakke lidt med føllet? men hvad skal vi så gøre med hoppen? hvis vi tar føllet ind i stalden går hoppen bare igennem stød-hegnet, og hvis vi sætter hoppen ind stalden og holder føllet ude på folden, er jeg bange for at hun sparker så meget på boks døren at hun laver skader på sig selv... og det er det aller sidste jeg ønsker.

Please hjælp mig og kom med nogle forslag.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor gl
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 20:20

er dit føl??

Det kan være det går over af sig selv, første gang jeg fik føl, kunne jeg heller ikke komme til det, der gik næste 3-4 mrd før hun rigtigt ville snakkes med. Jeg gjorde det at jeg bare snakkede meget med hoppen, så blev føllet nysgerig og kom af sig selv, men kan godt se hvis du slet ikke kan komme til hoppen, så hjælper det ikke meget.

Men hvis det var mig, så ville jeg prøve at få kontakt til hoppen først, mine erfaring siger at føllet nok skal komme, så hvis du kan at få hoppen ned på jorden igen, så tro jeg nok det skal gå.

Men hvor gl er dit føl, prøver evt bare at beskytte det? de er jo altid værst i starten.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider