Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vand, hvor mange gange dagligt?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 13:59

Er der noget der ved hvor mange gange en hest drikker vand dagligt hvis det er i en løsdrift?

Sådan ca??

Mvh. Maibrit

Ridehjelm sælges str 54-55

Sommerfold på nedbidt græsfold med hø/wrap sammen med 3 ponyer tilbydes 8380 kun vallakker

0
0
Svar på denne tråd

Njaaaa.................
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 14:37

Hvor mange gange - det kommer jo an på hesten, om den leger med vandet og tager et bette sip, om den bliver forstyret og løber før den er færdig emd at drikke osv.

Til gengæld ved jeg hvor meget mine 3 store heste drikker - sådan ca., for det skifter efter om de får wrap, hø, græs og roepiller m.m.

Men her i vinters drak de tilsammen ca. 100-120 l dagligt.

Om sommenren - alt efter vind og vejr - drikker de ca. 80 l dagligt.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 14:48

Egentlig lidt mærkeligt at de drikker mere om vinteren end om sommeren... Mon det er pga vandindholdet i græsset..? Troede egentlig det var omvendt.

Men du har nok ret i at der er stor forskel på hvor mange gange de drikker om dagen. Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg har tænkt mig at udvide min vinterfold og så lave en lang sti som de skal gå på for at de skal gå fra høet til vandet.. Og så kunne det jo være lidt interessant at vide hvor mange gange om dagen de vil gå den tur ;)

Mvh. Maibrit.

Ridehjelm sælges str 54-55

Sommerfold på nedbidt græsfold med hø/wrap sammen med 3 ponyer tilbydes 8380 kun vallakker

0
0
Svar på denne tråd

God form for motion....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 15:31

Mit vand står også i den ene ende af folden, og hø/wrap/løsdrift er i den anden ende af folden.

Mine vallaker er dog meget praktisk anlagte, så når de skal forbi vandet, når de lukkes til/fra græsfolden, så fylder de lige op med vand

Grunden til at de drikker mere om vinteren, skyldes flere ting. Bla vandindholdet i wrap/hø.

Men det skyldes også at luftfugtigheden om vinteren er lavere end om sommeren, så man "udtørrer" hurtigere om vinteren end end om sommeren - med behøring hensyntagen til om man står i solen eller i skygge m.m.

Og så er der selvfølgelig en del væde i græs

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

mine....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 21:02

Mine drikker hver gang de går forbi murbaljen med vand. De tager en kæmpe mundfuld og søber den ud over alt hvad der er i nærheden, mennesker, andre heste eller bare ned i høet... en underlig ide

Mine 2 gule og 2 shetlændere drak 150 ltr i døgnet i vinters. meget mindre nu hvor de er på græs.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 11:38

vi har 8 heste gående i løsdrift herude på gården.

De har frit adgang til sliksten og friskt græs og vand selvf.

I vinters (kun 7 heste) drak de tilsammen 150-175L vand daglig.

Her 1. maj (8 heste) satte vi svømmeren til i det store kar igen, hvor der kan være 400 L vand i, og den selv regulere hvor meget vand der er i, der drikker alle 8 heste tilsammen lige nu ca. 100L vand daglig.

Hilsen Helene

- Med vildhesten

Sonny :-)

Nu er du endelig kommet ud på gården min skat :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider