Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vinker med ét ben?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 17:06

Hejsa,

jeg har kigget meget på min plags gang. Hun går helt lige frem, når jeg ser hende forfra og bagfra. Undtagen i trav på det ene forben, hvor hun "vinker", eller hvad I plejer at kalde det. Altså vender hoven skråt udad-opad. Håber I ved, hvad jeg snakker om, har set nogle topheste også gør det.

Men altså kun på ét forben, og i trav. Hun er holdt med smed fra hun var lille, og der er ingen anmærkninger fra smeden.

Har I prøvet det, og skal man prøve at tage røntgen, mon? Hvad er grunden mon til, det kun er et ben?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 20:49

Sådan er der mange heste der går - uden at det skal i røntgen. den er "bare" lidt hjulbenet.

0
0
Svar på denne tråd

"fransker"
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 11:25

udfra din beskrivelse så "fransker" den , det gør min også i ret betydelig grad, så når man ser ham forfra så "padler" han afsted.

Min dyrlæge han siger, at det kan have betydning for holdbarhed, men hesten kan ligeså vel blive 25 år. Det kunne han jo af gode grunde ikke svare på.

Berideren der rider ham, sagde at mange top dressurheste fransker, så hun var heller ikke bekymret.

Så min personlige konklution er at, jeg rider så længe jeg kan og nyder at han forløbig er sund og rask:-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 11:32

Rikke Andersen ude til min plag igår. Min plag vinker osse. Men iflg Rikke så er det lige så meget fordi hun vokser og senerne er stramme på udv side. Det kompenserer hun for ved at "vinke". Min plag er øm i stort set alle sener. Og blev af Rikke ordineret så meget motion som overhovet muligt. Trækketure vil være rigtig godt.

Rikke rettede hende i skelettet og nu skal hun bare vokse færdig. Og lige op.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

udstyr til pige str. 128/134 se præs.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

Bytte en minilæsser for en hest???

Nu med video af hoppe og føl.....

0
0
Svar på denne tråd

Benstilling.
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 21:44

Ud fra din beskrivelse er hun indfodet i bevægelsen.

Hun har en lille skævhed i et led, og det behøver ikke at betyde noget overhovedet for hestens holdbarhed.

Medmindre skævheden udvikler sig skal hun bare fortsat passes med smed og foder - og have lov til at bevæge sig så meget som overhovedet muligt.

Mine har også tendens til indfodet fremføring af venstre forben, men det er ikke noget problem i øvrigt.

En "fransk" hest vil fremføre forbenet så tåen peger ind mod det andet forben.

Jeg har hørt flere smede sige, at indfodethed er mindre skadeligt for hestens holdbarhed end fransk forstilling, men jeg ved det ikke med sikkerhed...

Jeg ser nok flest indfodet top-dressurheste - og mange med kohaser...

Cirkelinemus

0
0
Svar på denne tråd

hove...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 10:50

må nok forklare lidt mere. Ja, hun fransker lidt. MEGET lidt. Faktisk kan jeg ikke se det mere, men hun gjorde som føl.

Moren er indfodet, og har vinger på den "forkerte side" af hoven iflg. smed. Føllet har på den rigtige side. :)

Men det er jo kun i trav, og på den ene forhov. Og har fransket en anelse på begge. Synes ikke, det giver mening.

Jeg må spørge dyrlægen næste gang, men undrer mig lidt.

Ved godt, der er mange, der går sådan, spændende det med senerne.

Hun får MEGET motion, går i løsdrift, og kan knap skridte, men jorder, bukker, stejler, hopper op i luften og sidelæns. Og træner med hende.

Græs/Løsdrift/boks, vest for Århus, med ridebane. Incl. hø, halm, mineraler. 500 /1000 vinter Link

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider