Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Heste med stress
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 14:38

Har nogle af jeres heste stressproblemer?

Hvis ja - hvad gør i så ved det?

Min part Comett har stressproblemer. Vi kan ikke tage til stævner to weekender i træk, pga han stress. Og når vi så er i byen, for han så tynd mave, at det er helt utroligt! Tror i lidt mach (staves?) vil hjælpe lidt? (det man også kan gi heste med kolik).

I starten da jeg red på ham, og man så gik fra ham på staldgangen for at hente en ting, begyndte han at stresse lidt om. Men det gør han heldigvis ikke mere, da han ved jeg kommer tilbage ;) Han kan måske lige gøre det engang imellem, men det er ikke ved mig han gør det, men ved de andre der rider undervisning på ham - er det fordi han stoler mere på mig?

Comett & Signe

0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 15:53

med stress kan være smerterelateret.

Kun få sække Hartogs Grass-Mix tilbage for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,- (udsolgt)

0
0
Svar på denne tråd

Stress...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 15:12

Jeg ville forsøge at vænne hesten fra dens stress. Der er jo en grund til, at den stresser, og den grund skal findes. At give den noget mod tynd mave er jo kun symptombehandling, og ikke behandling af problemet, som jo er stress.

Grunden kan være lydene, de mange mennesker, fremmede heste, køreturen, at skulle præstere mere, rytteren der bliver nervøs osv.

Prøv at finde ud af, hvad præcis der stresser. Kør f.eks. en tur med hesten uden at det er stævne, og se om den også stresser her. Prøv at tage til stævnepladsen dagen før og bestil opstaldning. Prøv at tage til stævneplads uden at ride, men træk den bare rundt og giv den lidt foder og kør hjem igen.

Først når du kender grunden, kan vi hjælpe dig rigtigt :)

Hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Stress....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 14:25

Du kan nok med fordel prøve denne - SUPER GOD:

www.bluehors.net/cms/ front_content.php?clie...&idart=469

Gives 1-2 timer før i skal på tur, & tager typisk toppen af stressen/uroen, men påvirker ej på hestens ydeevne, som vil være den samme som uden BH Relax..

Og ja Mash er jo altid godt for maven, så bestemt heller ikke dumt at give når i kommer hjem

Vil DU donere dit dækken, eller andet, til rideskole ponyer som trænger???

Send PB.

MILLION DOLLAR BABY`s FORTID SØGES (2000-2008), II`er PONY, VALLAK, PALOMINO BL. <3

(se ham på min præs)

0
0
Svar på denne tråd

Agility?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 19:49

Måske skulle du prøve at træne med ham på steder, hvor han ikke stresser?

Min hest, Webber, har også haft et stressproblem. Det handler dog om, at han ikke kunne tage, at andre heste forlod ridehallen eller ridebanen og efterlod mig og ham. Han har tonset efter dem hver gang, fordi han ikke vil være alene.

Nu er han ved at være vænnet - langsomt men sikkert - af med det. Jeg vil give dig det tip, som ihvertfald hjalp mig:

Træn meget fra jorden. Når din hest stresser over lyde og ting, kunne du måske prøve at stille ting op? F.eks starte med bare at træne ham over nogle bomme. Har I nogle af de der store bolde? For de er monstergode at træne med. Lad hesten snuse til dem og skubbe til dem, og prøv at putte dem på siden af den, under den og over det - selvfølgelig først når den føler sig tryg. Måske en plasticpose på en pind?

Bare en masse flagrende, lettere larmende og iøjnefaldende ting. Men tag det stille og roligt, prøv en ting ad gangen og tag de små sejre. Det går måske ikke stærkt, men jeg tror, det kan hjælpe din hest til at lære at slappe af. Husk at stå mellem hesten og 'den farlige ting', så han føler beskyttelse fra dig og ikke kan springe ind i dig. Træn med longe, så han kan få lov til at bakke væk, men bliv selv stående, hvor du er, så han kan se, DU ihvertfald ikke er bange.

Pointen skulle gerne blive, at han føler sig tryg hos dig og lærer at holde fokus på, hvad du viser og fortæller ham, frem for alt muligt andet.

Det må være mit råd ihvertfald ^^ Du skal være velkommen til at skrive, hvis du ikke helt forstod eller vil have det uddybet - jeg er ikke altid god til at forklare xD

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider