Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

benbrud - rgt billeder
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 12:12

Min plag blev i vinters sparket så et stykke af hendes skinnebensknogle brækkede. Vi var meget i tvivl om vi skulle operere eller hvordan og hvorledes - men indlagt blev hun og idag hvor hun igen er rent gående er jeg glad for at jeg valgte denne løsning - Jeg tænkte at det måske kunne være interessant for jer at se billederne.

<brud med et par skruer

Efter 3 uger begyndte hun desværre at afstøde skruerne og de måtte fjernes, men der var hun helet meget op, så ingen problemer i det.

Hun er idag 100% iorden - såret efter afstødningen er næsten lægt og hun virker helt igennem glad og tilfreds.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

imponerene
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 13:15

at de kan fikse det :)

Super godt at hun er helt okay :)

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 13:40

Ja det er da imponerende at de kan.

Tak fordi du delte dine meget fine billeder med os, altid dejligt at lære noget nyt

Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk

Er din hest Headshaker?

Vil du være med til at undersøge om KST kan hjælpe og bor du på Sjælland?

Kontakt mig og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd

Tak for kigget..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 13:48

..det var meget interessant og lærerigt for mig. :-)

Dejligt at hesten trives og har det godt igen.

Vrinsk fra Esma

Vil du fremad i livet med samtaleterapi?

Healing til hest og rytter

Be happy for this moment

This moment is your life

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 19:51

Jeg er personligt også imponeret - jeg er jo fra en tid hvor brud = aflivning så at dette ikke mere altid er tilfældet er dejligt. Dyrlægerne bliver jo hele tiden bedre, og denne type operation havde de lavet før, men godt resultat. Det er dog mit indtryk at hestens alder spiller en hvis rolle og at det klart taler til Reginas fordel at hun er så ung som hun trods alt er.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 22:30

Meget spændende at se dine billeder, og utroligt at det kan lade sig gøre. Min hest er også opereret efter brud, men det var griffelbenet, som man har kunne udføre i årevis.

Må jeg spørge hvilken hesteklinik, som kunne udføre operationen?, og hvor lang tid mistede du (boksro? Ridefri? Genoptræning?)?

Don't fake your beauty...
0
0
Svar på denne tråd

Ups....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 22:36

...overså lige at din hest kun er plag. Så har du selvfølgelig ikke mistet ridetid på den, men så nøjes jeg med at spørge om den skulle stå længe i boksro og efterfølgende sygefold?

Don't fake your beauty...
0
0
Svar på denne tråd

Astratine
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 10:53

Regina var indlagt i 5 uger, hvilket var længere end forventet, men pga afstødningen af skruerne blev det sådan. Hun blev efterfølgende trukket ved hånd i 3 uger, og så skulle hun have gået 2 uger på sygefold - hun var dog meget stresset ved dette, så efter 1½ uge valgte jeg at lukke hende sammen med et par jævnaldrende og det er gået fint. Hun er nu ude ca 3 timer om dagen og jeg forventer at hun kommer med på døgnfold sammen med de andre heste her ca medio maj.

0
0
Svar på denne tråd

imponerende
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 00:19

Spændende at se før og efter-billederne og imponerende at dyrlæger idag kan lave så komplicerede operationer på så store dyr med success.

Hvor blev hesten behandlet?

0
0
Svar på denne tråd

et fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 08:55

valg at lade hende operere.

Hvis du kigger på vinklen af benet kan du se en tydelig forskel på præ og post operative billeder.

Ved ikke at operere, tror jeg at det ville være gået ud over benstillingen, og det fremtidige brug.

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider