Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

uheldig eller hvad?
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 21:17

Hej alle..

Har lige brug for at fortælle en lille historie med mine sygdoms/skadesforløb med heste.

Jeg startede med at have en 2'er pony som ALDRIG fejlede noget, dog blev hun syg i 2006, og lider nu nærmest kronisk af forfangenhed.(hun kan slet ikke se på græsset i sommerperioden)

Så fik jeg en dejlig unghest (1'er) som var en stjerne, ham havde jeg meget glæde af, men der var altid et eller andet i vejen, ud af de 4½ år jeg havde ham, har jeg kun redet ham 100%optimalt i maks 3 år, det andet har været genoptræning, eller træning på en stiv hest.

Den var i behandling med nåle 3-4 gange, hvilket hjalp, har fået ordnet sadler 1000 vis af gange. fik knæ og kodeledsbetændelse da han var kommet sig over det og var på topplan igen, fik han en kodeledsforvridning.

Den blev så solgt da den var frisk igen, dog langt under hva den var værd.

Jeg havde ikke penge til at købe en hest, så for 2½ måned siden, fik jeg en dejlig lånehest hjem. Efter ca. 2 unger stejlede han med mig 3 gange, og ryggen var færdig, jeg skriftede så til en anden sadel og det hjalp. Jeg fik en ny dressur sadel som burde ligge på ham, men her den sidste uge-14 dage er han blevet stiv i nak og ryg på højre side. I fredags ringede jeg til Sibylla fra Nørhald dyrlægerne, hun kom så idag, og kunne konkludere, at min stakkels lille dreng er nærmest sammengroet i ryghvirvlerne og op igennem nakken, hun arbejdede med ham i 3 kvarter, og fik da også løsnet en smule op, men bestemt ikke godt nok, så hun kommer tilbage i næste ude for at gøre arbejdet færdigt.

Hun beskylder den nye sadel for det meste, så nu kommer der en ny sadel igen igen..

Håber bare på han kommer sig igen, for orker ikke at skulle igennem et kæmpe behandlings program igen..

samtidig med hesten er låst, skal det nævnes den har en form for hudkræft, har ekstra tænder i undermunden, har noget øresvamp og er kraftig indfodet.

Billede

Er virkelig ved at være træt af diverse sygdomme og skader..

Kan i følge mig i det, og har i selv oplevet noget lignende?

Mvh Kathrine og Sabo

0
0
Svar på denne tråd

hvis det er din lånehest
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 12:07

der er syg og nærmest uridelig- ja så tror jeg at jeg havde spart mig selv for besværet og sendt den retur.

( men nu er jeg jo ikke den rytter der, vil ride på topplan- så mig er det såmænd ligemeget om jeg har en skadet hest eller en top ride hest gående, de blir behandlet ens alligevel)

meget sygdom vedr hesten kan drive en til vanvid ( jeg har prøvet at stå med 8 heste der med 1-3 timers mellemrum fik kolik)

Børn er små engle,

hvis vinger krymper i takt med føderne vokser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider