Min nye hoppe har ondt i ryggen....
der er INTET på røntgenbillederne overhovedet. hun er gennemtjekket.
hun havde også ondt året før jeg købte hende, hvor der blev lagt blokade m.m. (dette fik jeg først at vide efter jeg havde købt hende...)
sælger har efterfølgende oplyst at hendes sadel var tilpasset til hesten 2 gange, så den burde ikke have givet problemer.
stedet den har ondt: der hvor det bagerste af sadelpuderne berører ryggen. hun har ikke ondt i rygraden, men i muskler el. noget andet ved siden af... men hvad mon?
højgård hestehospital er i fuld sving med at hitte ud af hvad det dog kan være. hun får smertebehandling, har haft kiropraktor (fra højgård) og får dyrlægen ud igen (som også er kiropraktor) igen på torsdag.
hesten er ikke villig til at komme ind under sig med bagparten og er svær at drive frem, hvilket jo er forståeligt når hun har ondt.
sælger forsøgte sidste sommer at finde frem til hvad det kunne være, men uden resultat. (dette fik jeg først at vide efter køb... inden køb, vidste jeg kun at den kunne være "dum" og stejle...)
jeg har lige snakket med dyrlægen som mente at det måske kunne være irritation af legimenterne el. lign.
men hvis hesten har haft det i 1 år, hvad så? kan sådan noget blive kronisk?
hun er tjekket for kissing spines osv... intet af det har hun.
nogen der har haft samme problem, og som fandt en løsning/diagnose?