|
|
| Får i også stød når i strigler? |
|
|
Iiiihhhh altså jeg død træt af at jeg får stød når jeg strigler hesten, og ja det er da også synd for hesten at den får stød når jeg rør den. Ved godt det er normalt at man gør det om vinteren når det er frost, men synes altså det er mærkeligt nu her hvor det er så varmt. Er det noget i andre også har problemer med og hvad kan jeg gøre for at forhindre det mon? Stine
Oldenborg Hoppeføl sælges Afstamning: Union's Big ben/Mozart Født 22/3-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja..... |
|
|
Det har jeg faktisk også oplevet flere gange...øv.Sidste år så kraftigt et stød at min hest røg langt tilbage og knak snoren den stod bundet i...øv. Til start troede jeg det kom at striglerne, så skiftede dem alle ud til ægte hår! men det hjalp ikke noget . Jeg er så kommet frem til at det har haft noget med mit tøj at gøre og jeg har haft for vane at tulle rundt i de der sutter i alle mulige farver med hul i (kan ikke huske hvad de hedder?).. Efter jeg har droppet den ridevest og disse sko har jeg ikke oplevet det mere.. Det er rigtigt trælst for min hest blev jo rigtigt bange og ville ikke stå bundet et langt stykke tid efter. Men prøv at tænke efter om du har noget bestemt tøj eller fodtøj på når det sker? Mvh Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stød.... |
|
|
Sjovt nok er min tanke også at det er striglerne og har overvejet som du gjord at skifte dem ud til ægtehår, men hvis ikke det hjælper så sparer jeg da gerne pengene. Men jeg har også tænkt at det måske kunne være mit tøj, og at det er fordi mit tøj ikke er bomuld, jeg har nemlig nogen trøjer jeg bruger som er af noget syntetisk noget. Så måske jeg skulle prøve og tage en trøje i bomuld på og så se om det hjælper. Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tøjet... |
|
|
Ja altså efter jeg er stoppet med at bruge en bestemt ridevest jeg har og så de (træ)sko der, har jeg ikke oplevet det en eneste gang efter...så jeg tror tøjet er synderen. Håber du finder løsningen, for det er ikke sjovt ej heller for hesten. Mvh Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skyldes... |
|
|
.. at tøj af kunststof er blevet så moderne. Hvis I klæder jer i naturmaterialer (uld, bomuld, hør, silke og den slags), så har I ikke problemerne. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| naturhår |
|
|
jeg mindes ikke at have fået stød i to år nu, siden jeg skiftede til naturhårsstrigler. Jeg er ellers ret elektrisk og går i div. kunststofjakker og fleecetrøjer. Alternativt kan man sørge for at have den anden hånd liggende på hesten, så man afleder strømmen/har jordforbindelse (hvilket clogs fx forhindrer)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| strigler |
|
|
Jeg har også skiftet mine strigler til natur hår, nu sker det meget meget sjældent. førhen skulle jeg også altid "aflade" ved at røre ved hesten med den anden hånd, men jeg fik alligevel tit et "rap" det tager fornøjelsen og det er herresynd for hyppen, hvis man kommer til at "støde" mulen.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN  Nu også med titlen Mor!
列弗
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123 |
|
|
Jeg har også oplevet en enorm forskel efter at have skiftet de kunstige strigler ud.. Før vaskede jeg gerne striglerne (nylon) i skyllemiddel en gang om måneden.. Desuden er det nok som andre også skriver vigtig at man tænker over ens eget tøj, feks vasker jeg også alle mine flecce trøjer, og ligeså hestenes få fleece dækkener, her bruger jeg dog mest uld, da det ikke skaber "så mange probelmer"
Ditte E. T. Poulsen **Et privat hestehold i Sindal** Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs, med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn. Ring 22334773, hvis du ku være interessert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender det så godt |
|
|
Jeg er også en af dem som altid får stød-ikke kun af hesten men feks også af min bil  Og det er ikke særlig sjovt... Jeg bruger altid handsker når jeg er i nærheden af hestene,bilder mig ind at det hjælper... Ellers er jeg også lutter øre hvad gode råd angår... Jeg skubber altid bil døren i med måsen for at undgå at røre håndtaget på trods af at det er plastik håndtag....
Ejer af:
Oldenborg - Kasmir. Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbummelum |
|
|
Jeg har læderhandsker på når jeg strigler, det er perfekt. Ved sgu godt det ser dumt ud i 25 graders varme, men det virker.. Har dem nu næsten altid på ved staldarbejdet også
TILBYDER TRANSPORT jylland og fyn i lastbil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| modsat |
|
|
Jeg får også stød når jeg strigler, men kun når jeg bruger naturhårs striglen....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| stød... |
|
|
Nu har jeg prøvet at sørge for at det tøj jeg havde på ikke var syntetisk, men ikke det mindste hjalp det øv øv. Så nu må jeg så prøve at skifte strigler eller inden da prøve at bruge handsker som nogen af jer skriver hjælper. Synes sku det er synd for bassen at han får stød hele tiden. Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|