Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

allergi og halmpiller?
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 20:09

da min hest har fået lidt støv-allergi skal jeg have fundet noget andet strørelse end halm.

jeg har så kigget lidt på easy-bedding som er halmpiller. er der nogen som har erfaring med det?

er det støvfrit? kan det anbefales?

jeg har også kigget lidt på tørv, men vil gerne først og fremmest høre om halm-pillerne.

jeg håber at der nogen som kan hjælpe mig .

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Halmpiller
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 07:39

Jeg har forsøgt mig med halmpiller her i vinter og er udemærket tilfreds. Jeg kan huske, at jeg syntes at det støvede lidt rigeligt til at starte med, men forhandleren forsikrede mig, at det er testet og målt, at det ikke er mere, end allergikere godt kan tåle det. Man kan evt vande det en smule, så det hurtigere sætter sig i starten, men den mulighed havde jeg ikke pga hård frost.

Nu er bunden fin. Fast nederst og lidt løsere øverst. Jeg er udemærket tilfreds.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Halmpiller
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 17:58

Hej Anne

Jeg har en hoppe der har haft støvallergi siden 06, hun og de to andre ponyer i stalden har gået på halmpiller siden november og det fungere rigtig fint, bedre end spåner.

Det støver en del når man ordner stald (jeg tager klatter dagligt) men 10-15 min efter man har ordnet er der intet støv tilbage og det støver ikke når hestene går rundt i det. Min pony har fungeret fint med det og hun er ellers meget sart.

Venlig hilsen

Kathrine

med de to skønne røde tøser Chess og Saga

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider