Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ny hest spiser jord og gødning?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 15:31
Hej!

Min nye hest har lige spist noget jord, som han skrabede af med tænderne samt bagefter så jeg ham spise hans egen gødning? Hvad betyder det? Er der noget han mangler? Der er masser af græs, halm, hø, og vand på folden. Han har også lige fået lidt af hans aftensmad.
Er der en her inde, der hurtigt vil give mig et svar. (y)
Skal jeg irettesætte ham med hensyn til spisning af jord?

På forhånd mange tak!

Camilla D. P.
0
0
Svar på denne tråd

De må helst
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 15:52
ikke spise jord, ved ikke hvordan du skal vende den af med det, eller om den mangler noget siden den gør det?

Men for at rense dens tarmsystem igennem kan du evt. koge nogle hørfrø og blande i dens foder(En go' håndfuld), det renser for sand, jord m.m. og er godt at give hestene engang i mellem.

Med venlig hilsen
Anne-Mette
:-)

Nu med nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Tak for.......
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 16:36
dit gode råd Anne-Mette. Jeg vil klart prøve med hørfrø for at rense igennem. (y)
Kan han få kolik af at spise jord,hvor lidt - hvor meget? Puha, det ville bare ikke være rart hvis han ender med at få kolik!

Jeg har tænkt på om det er en sliksten han mangler? Han har en inde i boksen, der er han kun inde sen aften og natten over, indtil løsdriftstalden er færdig. Nå, men uanset hvad køber jeg en saltsten som er ude på folden.

Nå, men jeg mangler stadig nogen der kan give et svar på, hvad det har af betydning?

På forhånd tak!

Camilla D. P.
0
0
Svar på denne tråd

Kalk...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 19:19
Min smed siger at det kan være fordi hesten mangler kalk. -Prøv at give ham adgang til kalktilskud, til en mineral-sliksten og en salt-sliksten.
Ja - de kan desværre nemt få kolik af at spise jord/sand.
De kan også finde på at spise jord og gødning hvis de mangler stråfoder, menb det gør din jo så ikke kan jeg forstå på det...

Tillykke med den nye hest!
0
0
Svar på denne tråd

Tak til -
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 20:31
dig Karen!
Jeg må straks ud og købe kalk, mineraler og saltsten til folden. Jeg har kun haft ham i 2 dage nu, så jeg håber det er tids nok, med hensyn til at han ikke får kolik af jord.

MVH

Camilla D. P.

0
0
Svar på denne tråd

Når hesten spiser jord.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 21:17
Er det for det meste pga den mangler nogle mineraler eller kalk.
Når en heste spiser sin egen gødning er det ofte fordi den har problemer med maven.
Giv den noget A38 flere gange dagligt et stykke tid og se om det så ikke holder op.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Tak til dig Yankee!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2004 00:19
Jeg må lige prøve at give ham det rent, da han ikke har villet spise det når det har været iblandet hans foder. Men som jeg skrev i min anden tråd, skyldes det nok hvidløgene. :-P

MVH

Camilla D. P.
0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2004 12:04
Godt at du lægger mærke til hans adfærd! Held og lykke med ham :) Håber at I får mange gode år!!
0
0
Svar på denne tråd

mavesår
Forfatter: 
Dato:  11-06-2004 13:54
Hej
Jeg har oplevet heste gøre det i forbindelse med mavesår, som iøvrigt er en ret svær diagnose at stille. Man kan købe noget der hedder pronutrin hos dyrlægen, hvis man har mistanke om mavesår. Jeg ville dog nok lige tale lidt med min dyrlæge inden man køber sig fattig i kosttilskud, og andet...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider