Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Marstall Vito - vand
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 11:19

Hej...

Jer der fodrer med Marstall Vito, hælder i vand i?? Og hvis ja, hvor meget, og hvor længe skal det trække??

Har snakket med Marstall, og han sagde, at man ikke nødvendigvis sku hælde vand i?? Det var mest hvis hesten var grådig!!..

Min er ikke grådig, men kan da alligevel være usikker på, det med vandet, når der er roepiller i!!!

Jeg har hestene hjemme, og blander foder til 3 gange pr. dag!! Kan jeg så godt hælde vand i fx dagen før (næste dags morgen)??

Mvh Ulla

0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 13:11

Slet ingen der har erfaring med Vito???

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 13:51

Da jeg fodrede med Vito, hældte jeg ikke vand i.

Det blev bare stillet frem som almindeligt foder, og det halve år havde jeg aldrig problemer med at det ikke var opblødt.

Dejlig springbetonet DV-hoppe sælges

6 år gammel, 172 cm i stg.

Skriv for mere info

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Helena
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 20:49

Helena..

Hvor meget fik din hest af det?? Og fik den kun det, udover stråfoder?? På sækken står der 3 kg vito og 6 kg hø til en hest på ca. 550 kg! Da jeg ringede til Marstall, sagde de, at hesten var dækket ind ved 1,5 til 2 kg!! Min er meget nem at fodre på..Spørgsmålet er bare om han kan holde energien?? Jeg har valgt at prøve vitoén, da min har lidt muskelproblemer (stram i musklerne).. Han har indtil nu været fodret med Krafft Grov 125! Men der er der 24% stivelse i!!

Ulla

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 14:47

Det var en 6 års varmblodsvallak, der kom fra fuld træning (MB-dressur) og skulle i total boksro pga. et brækket ben.

Da jeg i forvejen brugte Marstall, var det jo nærliggende at kontakte dem igen for at høre hvad de kunne tilbyde.

Hesten var let at fodre på, træningen taget i betragtning. Den fik 3 kg Vito fordelt over 4 fodringer og havde fri adgang til wraphø, dvs. ca. 20 kg dagligt.

Efter 5 mdrs boksro var det forsvindende lidt muskelmasse, den havde tabt, og den var stadig super fin at se på.

Jeg brugte også Vito de første 3 mdr. af genoptræningsperioden, for at holde energiniveauet lidt nede, i forhold til hvad den blev fodret med i fuld træning (2 kg CornMusli, 1,5 kg havre og 12 kg wwraphø).

Her kort tid inden skaden:

Og her efter 5 mdr. i boksen, på første skridttur:

Dejlig springbetonet DV-hoppe sælges

6 år gammel, 172 cm i stg.

Skriv for mere info

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Takker!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 22:15

Tak for info Helena ;-)

...Ja han ser godt nok flot ud, efter så lang tids boksro!! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ingen andre
Forfatter: 
Dato:  08-04-2010 21:28

Ingen andre der har erfaring??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider