Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan en hest få hikke?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 22:28

Nogen der ved om en hest kan få hikke?

I dag oplevede jeg at min hest havde en vejtrækning der minder om hikke. Han havde stået meget uroligt da jeg striglede og sadlede op, så han var helt sikkert stresset og da jeg gav ham trense på var det at han sagde lyden første gang. Det lød lidt som et host, men bare isoleret helt oppe i halsen og meget kort. Lyden kom med ca. et minuts interval. Han var på ingen måde påvirket af det, så skridtede en tur og det stoppede efter et kvarters tid.

Nogle der han prøvet det før?

0
0
Svar på denne tråd

ja det kan den
Forfatter: 
Dato:  27-03-2010 08:10

Har oplevet det 2 gange.

En dyrlæge jeg kender har en stor vallak der får hikke med jævne mellemrum.

Og en pony på på opstaldnings stedet fik hikke en dag til ejerens store bekymring, men det er aldrig set mere end den ene gang på ponyen, så ja de kan få hikke.

0
0
Svar på denne tråd

Hikke..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2010 14:34

Har haft en mule som, mere end èn gang, hikkede - troede det var løgn første gang vi oplevede det men den var god nok..

Så ja her har vi også oplevet at de kan hikke..

Vil DU donere dit dækken, eller andet, til rideskole ponyer som trænger???

Send PB.

MILLION DOLLAR BABY`s FORTID SØGES (2000-2008), II`er PONY, VALLAK, PALOMINO BL. <3

(se ham på min præs)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også
Forfatter: 
Dato:  28-03-2010 21:36

en som jeg har mistænkt for at have hikke men min dyrlæge mener ikke det kan lade sig gøre men i mine øre lyder det som hikke og maven hopper ligesom den gør når vi har hikke.

men i de 18 år jeg har ´haft med heste at gøre er det den eneste jeg har mødt men hikke, men meget fedt at få at vide at jeg ikke er den eneste som er lidt småtosset og mener min hest har hikke en gang i mellem

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

JA, de kan!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 13:21

Altså den stald jeg er opstaldet i, har en stor rød vallak der får hikke en gang imellem, når den f.eks. har været rigtig glad for at springe! :D

Så står der en kæmpe hest og hikker på staldgangen :D

~~Tilhænger af DUERNE~~

~~ F.C. København ~~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider