Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrap åben i 1-1½ måned - stadig god??
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 13:45

Hej,

Jeg har tidligere skrevet herinde, hvordan det nu er med WRAP - da jeg er ny begynder og det var det jeg lige kunne få fat i da vi gik tør midt i den hårde vinter..

Nu har hestene været i pension i ca 1måned, da vi ikke længere kunne få hverken hø, halm eller foder hjem til dem, grundet vi var sneet total inde, og måtte parkere bilen længere væk og gå dertil for at komme til og fra arbejde..

Men, igår da jeg lige gik igang med lidt oprydning i staldn, ville jeg lige smide den lille rest WRAP ud som stadig lå i plastikket som anbefalet af leverandøren - og det virkede vitterlig ikke til at fejle det mindst - KAN DET VIRKELIG PASSE?? Det har jo bare ligget der åben i stalden, hvor jeg bare hver dag tog de par fag jeg skulle bruge. Forstået på den måde at jeg kun åbnede WRAPPEN i den ene ende, og så kun tog det fag jeg skulle bruge og rystede op på en palle..

Det duftede rigtig lækkert og så fint ud og føltes helt som det plejede - men med min frygt for ikke at kunne finde ud af om WRAPPEN var god nok - så virker det helt ulogisk at det skulle kunne holde sig SÅ længe, uden at blive det mindste dårligt..

HVAD SIGER I???

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 14:02

Det kan sagtens passe. Det har været meget koldt længe hvilket har forlænget holdbarheden på åbnet wrap en hel del. Jo koldere det er, des længere holdbarhed. Dertil kommer at holdbarheden jo også afhænger af hvor våd wrappen er - jo vådere wrappen er des kortere er holdbarheden. Så den måned du har fået oplyst af leverandøren er sådan en standard holdbarhed - så har man ikke lovet hverken for meget eller for lidt:)

Hvis wrappen er dårlig er du slet ikke i tvivl. Du kan både se og lugte det - det bliver typisk mere brunt og lugter SKIDT. Derudover kan det også tit mærkes på det at det har ændret sig i kvaliteten.

Så længe det lugter, føles og ser ud som det skal kan du roligt fodre med det.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 17:53

jeg havde da også brugt det;-)

0
0
Svar på denne tråd

wrap...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2010 15:35

jeg har fornylig haft wrap liggende i samme tid, og slet ikke noget problem. det holder fint i 1-1,5 og sikkert også 2 måneder åbent.

mit wrap er så også meget tørt.

jeg piller alt plastik af ved åbning og deler ballen i to på paller.

så mit bliver ikke engang rystet op. og har aldrig haft wrap der er blevet dårligt.

startede også med at ryste det hele op når jeg åbnede ballen, men det fylder så meget og tog lang tid, så efter første år har jeg bare pillet plastikken af.

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 09:33

Jamen, jeg tager efter anbefaling fra leverendøren ikke plastikken af og lade faktisk wrappen få så lidt luft som overhovedet muligt - og ryster kun et fag op af gangen på en palle.. For JA det fylder jo helt vildt meget...

Jeg frygtede faktisk lidt at gå igang med wrap når jeg nu kun havde 2 heste - men hvis det kan holde sig SÅ længe, og stadig dufte så skønt, så er der da ikke de fjerneste problemer i det.. :)

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 09:54

Jeg tager nu heller aldrig plastiken af. Jeg har altid fået at vide at der skal så lidt luft som muligt til, da det netop er luften som gør at det rådner. Jeg har indtil videre ingen problemer haft med at wrappen blev dårlig. Jeg bruger i øjeblikket wrap fra en minibig balle (ca. 300 kg). Jeg har kun en hest. Men grundet kulden, at wrappen er tør og at min hest får temmelig meget wrap, ja kan det fint holde sig:)

0
0
Svar på denne tråd

Holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 10:40

Som du jo har opdaget kan det ofte sagtens holde sig længe om vinteren, men det varer ikke længe, før temperaturen bliver så høj, at du sandsynligvis ikke kan nå at bruge en stor balle til 2 heste. Om vinteren er det super men forår/efterår skal man bruge det rimeligt hurtigt.

Birgitte

DS-hoppe udlånes til avl

0
0
Svar på denne tråd

hvis det
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 11:49

dufter fint og ser iorden ud, så brug det da endeligt.

Når man først skærer hul i den ene ende så man kan tage plader ud fra enden, tro mig, så er der allerede kommet masser af luft og ilt under resten af plastikket. Og så er det der kan begynde at dannes en hel del kondens vand, særligt i de bagerste hjørner og endeflade. Derfor råder vi også alle kunder til at tage alt plastik af ballen så den kan få luft og så restfugten kan fordampe. Det kan selvf kun lade sig gøre når ballen står inde. Det fungerer uden problemer.

MVH Mette

Nu med fuldfoder med max 8% stivelse!

Se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider