Som Mette også er inde på, så lydder det også på mig, lidt som om din hoppe ikke har så meget "plads" eller lyst til mad, hvilket ikke er unormalt for drægtige hopper.
De to jeg har i år der skal fole om henholdsvis ca 40 dage og 60 dage, er begyndt langsomt at spise mindre og mindre hø, de roder lidt mere i det, får ikke spist deres morgen hø op etc.
Jeg har haft en der startede allerede i 6 måned, og det er tidligt, men hende fik vi til at spise igen ved hjælp af mash engang i døgnet, så gled det andet også ned.
Som Mette også helt korrekt er inde på, så find et foder, hvor hun ikke skal have så meget.
Jeg selv har igennem flere år brugt Zucht fra Marstall, og mine store holstener hopper får ca 1,5 kg om dagen, samt 2 håndfuld lucerne, svarende til ca 200 gram, lidt olie, samt mash to tre aftener om ugen, og de er i super huld. De får desuden alt det hø de gider spise, ca to skiver dagligt.
Den ene har tendens til at tabe sig lige inden, da hun ikke gider spise meget hø, og der har hun fået lidt majs, ca halvt kg, men i år prøver jeg med fiberpiller, så må vi se om det virker på hende.
Så lidt men godt foder, er min bedste erfaring, og selvom det er dyre i indkøb, er det ikke dyre i det daglige og lange løb.
Annette