Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 equitop gonex vs cortaflex
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 17:46

Hej


Prøver at hitte ud af tilskudsjunglen ang. tilskud til ledene, er equitop gonex det samme som cortaflex? eller kan man give begge dele? Har en hest med spat i mellemste glideled i hasen.


lisa

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 20:09

Equitop Gonex er ikke det samme som cortaflex.


Jeg bruger selv cortaflex til min vallak.


Jeg fik at vide fra min dyrlæge, at der er flere % grønlæbemuslinger i Gonex i forhold til glucosamin.


Celia Bie Andreassen


Super DV heste til salg

www.poppelgaardens-stutteri.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2010 20:36

Hej


Men hvad er så bedst at give?


lisa

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 10:39

Jeg synes du skal spørge din dyrlæge, hvad han/hun mener vil være bedst til din hest.


Jeg har selv brugt Gonex og TRM GlucoFlex, godt nok ikke på en spat hest, men på en hoppe med en skade i kodeledet, og jeg har haft effekt af begge.


Jeg har en kunde som bruger Gonex dagligt til sin hest, efter dyrlægens anvisninger, og den er gående og vist nok 18 år gammel, og hun tør ikke stoppe, for så er der altså en forandring.


Der er også Stride fra TRM. Generelt er mange af de her produkter gode, men også dyre, så spørg evt. din dyrlæge til råds, evt. ud fra nogen produkter du selv har kigget på. Du kan læse om TRM og Gonex enten på min hjemmeside eller på www.hhcare.dk



Annette


Kvalitets avl af springheste


Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM


Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller


Safemate folingsalarmer udlejes


Book allerede nu


www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 GONEX...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 15:02

Hej


Jeg har selv haft en vallak med nøjagtig sammen diagnose som du skriver. Spat i hasens midterste glideled. Jeg brugte GONEX til ham med MEGET stor effekt, så det kan jeg varmt anbefale at du prøver til din.


Var skeptisk i starten, men det havde faktisk så meget effekt at det var synligt på en efterfølgende røngten


Held og lykke med det.


Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 også her
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 15:20

Sille fik konstateret spat i haseledet i juni 09, samt slidgigt i det ene knæ.

Jeg fik to dyrlæger til at vurdere hendes røntgen billeder og ingen af dem mente hun ville klare vinteren.


Jeg købte Cortaflex HA i flydende form som hun har fået dagligt, da frosten satte ind gav jeg hende en kur af Gonex, sammen med cortaflex


Man må da sige at vi har haft en hård vinter - men Sille har klaret den til UG - hun er ikke engang halt og har fået sin 2. ungdom.


Så mit råd er at bruge en kombination. Jeg bruger Cortaflex dagligt hver dag hele året og så giver jeg hende en kur af gonex et par gange om året.


Min smed er endda gået så vidt til at vurdere at jeg ville kunne hygge ride på sille igen.


Cortaflex HA fås både i pulver og flydende og jeg fik at vide at det flydende var mere kraftigt så det har hun fået vinteren igennem. Jeg gav ca 1600 kr for 3,8 l. og den har jeg brugt af hele vinteren og der er til nogle måneder endnu, så den holder altså længe.


Til sommer regner jeg dog med at hun skal have det i pulverform.


Men vil mene, ikke at det skal komme an på penge, men at Cortaflex HA er noget billigere, på daglig basis end Gonex.

Desuden var det ret så svært at få Sille til at spise Gonex.



SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 effekt
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 13:22

Hvor længe gik der ca. før der var en effekt på cortaflexen?


Hilsner

Thilde


Ejer af Saxer Æsted

-Opstaldet i Hit Aktiv i Herlev

0
0
Svar på denne tråd
 
 gonex1
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 17:00

Hej


Jeg tror jeg vil bruge begge i en periode, det er bare MANGE PENGE ærgerligt at man ikke kan få Gonex i større bøtter, heldigvis kan man købe cortaflex billigt i england.


lisa

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider