Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

galle!!!!
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 16:51
hejsa... jeg kunne godt tænke mig at få lidt af vide om galle! hvad er det? kan det gå væk? bare skriv hvis i ved bare det mindste.. på forhånd TAK!!

haiii..... tjek lige det her:

det her!

M.V.H Cille!
0
0
Svar på denne tråd

hmm er der ingen:?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 17:32
som vil svare på mit/mine spørgsmål?
hejsa....! nu håber jeg at jeg har lagt indlæget i det rigtige fora!

M.V.H Cille!
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 17:52
jo nok lidt an på hvad grunden til at den har fået det og hvor lang tid den har haft det.

Min har lidt galle på det ene ben, det fik den efter en seneskedebetændelse. Efter at have prøvet alverdens ting og sager er jeg efterhånden kommet dertil at det generer mig mere end hesten. For den er ikke øm når man presser på det.
0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 17:55
men går det væk af sig selv? eller hvad?

M.V.H Cille!
0
0
Svar på denne tråd

galle og galle
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 18:16
Hej Cille, der er galle og der er galle.

En galle, som er "aktiv" er varm, og ofte vil den svinde når hesten rører sig.
En aktiv galle kan være udtryk for mange ting, men er helt sikkert noget man skal have respekt for, da den er udtryk for, at et eller andet er galt, eller under opsejling. De fleste aktive galler går dog helt problemfrit væk igen, hvis man giver hesten fri i en 14dages tid.

En galle, som er kold, er som navnet antyder - kold. Den er næsten altid et udtryk for at hesten har arbejdet meget i en ung alder, - men ud over at se lidt spøjst ud, så har det overhovedet ingen betydning!

Mvh. Lene Andersen - Meningen med livet er, at vi skal leve.

Besøg min hjemmeside, og læs blandt andet om min hest, som er død af grønthøhest.

Stutteri Dryad
0
0
Svar på denne tråd

lene andersen.....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 18:21
1000 tak, fordi at du gad at svare på mit spørgsmål.... hmmm... hvis nu jeg giver hende fri i 14 dage i sommerferien kan det så godt ske at det går væk? hmm... men kan jeg godt tage til nogle stævner her de næste weekender?

M.V.H Cille!
0
0
Svar på denne tråd

Nej, den går ikke!
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 19:20
Hvis det er en varm galle, så skal hesten have fri nu med det samme!

Du kan evt. smøre med lidt blue lotion, men de 14 dage skal du endelig give den fri.

En varm galle er tegn på en mild overanstrengelse og / eller at en skade er på vej.

14 dage på fold er gratis og gør ikke ondt på hesten. Dyrlægebesøg koster og jeg har endnu ikke mødt en hest, som har synes det var dejligt at blive sprøjtet med medicin.

Mvh. Lene Andersen - Meningen med livet er, at vi skal leve.

Besøg min hjemmeside, og læs blandt andet om min hest, som er død af grønthøhest.

Stutteri Dryad
0
0
Svar på denne tråd

Min lever fint med galle
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 22:04
Min dreng er lige ved at runde de 16 somre og jeg har haft ham i de 4. Han har kronisk galle i alle 4 ben men mest på bagbenene hvor det nærmest ser ud som om han er hævet men det er bare vædsken. Vi rider distance ( 25 km) uden problemer og dyrlægerne der tjekker ham før et ridt laver bare en lille anmærkning om at der er galle, så ved den dyrlæge der skal tjekke ham efter løbet at det ikke er en skade. Gallen i hans bagben skulle stamme fra hans føl tid hvor han skulle være kommet galt afsted i en boks. Den galle han har må betegnes som kold galle.

Med Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider