Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vandforbrug i disse dage?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 19:59

Ja, nu skal man jo aldrig brokke sig over at slippe for at slæbe vand - men er jeg den eneste hesteejer der synes hestenes vandindtag svinger MEGET i disse dage???

Mine 2 DV hopper svinger imellem som idag at drikke 15 liter til sammen og så helt op til knap 60 liter - det synes jeg dælme er noget af en forskel ...

Det skal siges at de får vand i en højest ureglementeret plastikbalje på 90 liter . Den fyldes helt op hver aften, så det er meget nemt at se hvor meget de har drukket, især fordi jeg henter vand i 15 liters dunke.

De trives begge fint, æder og ter sig ellers normalt, så jeg er såmænd ikke så urolig - jeg har bare ikke observeret så store udsving før.

Andre der har lignende - eller helt modsatte - erfaringer?

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Vandforbrug
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 21:15

Jep mine drikker også helt vildt nogle dage, mens andre dage virker det lidt mere normalt

Har også undret mig meget over det store udsving, men de ser ud som om de alle har det meget godt, så må jo formode det er meget normalt

Hilsner

Lina

SÆLGES:

2 stk. hopper efter Casir Ask/Willemoes

Duchesse: 1 års plage-Bedste hoppeføl ved BH Følcamp. 2009

Desiré: 2 års plag-Udtaget til eliteaukt. i 2008

- se nærmer info på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

vand.....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 22:59

Vores drikker meget på folden, men ikke så meget om natten i disse dage.

0
0
Svar på denne tråd

123546
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 09:42

Her svinger vandforbruget også utrolig meget, både inde og ude.

Tror det har noget med luftfugtigheden at gøre. Når det er rigtig koldt er der jo ikke meget fugt i luften, og kroppen fordamper mere væske, nu hvor det efterhånden er plusgrader, er luftfugtigheden højere, og det "koster" ikke så meget væskeregnskabet.

Jeg synes, at det var allermest frost drak de helt vildt meget.

Jeg har 3 store og 2 shetlændere og da det var mest koldt kunne de godt drikke over 100 liter tilsammen på folden og de store mellem 20 og 30 liter hver over natten. Nu drikker de ca. 40 liter ude og ca. 15 liter hver inde.

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 09:52

Der er stor forskel på mine to hopper, hvor meget de drikker. Den gamle drikker gerne 20-30 liter om natten, hvor den unge kun drikker 15-20 liter.

Det svinger ligeledes også hvor meget de drikker på folden om dagen.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Meget!!!!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 17:55

Vores drikker HELT VILDT store mængder for tiden... - må være vejret!

Mvh. Maria

OPSTALDNING SØGES NORDFALSTER!!! Til dejlig hoppe på 14 år, 154 cm i stg. Meget nem at have med at gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Unormalt...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 08:32

...ser det jo så heldigvis ikke ud til at være - skægt, for de har ellers de andre år været mere jævnt drikkende?

Nå, men pyt - jeg har det nemlig også sådan at sålænge de ser godt ud, er tilpasse og æder både hø og foder som normalt, så nægter jeg at gå i rendyrket hesteejerpanik

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider