Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tilskud til hove. Virker det?
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 19:40

Hejsa.

Jeg har en hest der godt kunne trænge til noget der kan styrke hans hove.

Biotin er jo det man plejer at give, men virker det, eller er det penge lige ud af vinduet?

Hvad vil i anbefale? Gerne noget med priser også.

Hilsen Benedicte

R.I.P min Bella, den smukkeste stjerne på himlen.

Smukt painthoppeføl af reiningafstamning og cremello quarterhoppe i fol sælges- føllet bliver palomino med super kvægafstamning

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd

vkwjckeje
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 19:54

jeg havde en hoppe som var på kur sidste vinter. Brugte i dyrer domme et produkt fra hippolyt som de skal være på i nogle mdr efter denne kur skiftede jeg til et andet produkt om skulle støtte op om det første nævnte men må indrømm at jeg ingen bedring så. Så desværre ingen rosende ord herfra.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Hove............
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 21:35

Jeg bruger Biotin 170, men du kan ikke regne med at se nogen forandring før efter ca. 1 år. Hoven skal jo først gro ud og der går ret lang tid.

Kisser

0
0
Svar på denne tråd

Kisser...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 22:09

Er det det fra Stormøllen?

Hilsen Benedicte

R.I.P min Bella, den smukkeste stjerne på himlen.

Smukt painthoppeføl af reiningafstamning og cremello quarterhoppe i fol sælges- føllet bliver palomino med super kvægafstamning

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 22:17

hvis en bliver fodret korekt burde det ikk være nødvendigt....

min hests hove vokser næsten ikke pga forkert beskæring som føl jeg er nu begyndt og give ham Ungulat fra hippolyt som skulle styrke blodcirkulationen og øge hovvæksten....

jeg skal nok give en update om et par mdr om hvilken effekt det har haft....

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 22:29

har faktisk lige snakket med min smed om det i sidste uge. han sagde at biotin i pulver er penge ud af vinduet da det er fyldt med alt muligt andet. det bedste er at bruge flydende biotin da det er ren biotin. har ikke prøvet det men det var hvad min smed sagde så ville da lige skrive det....

0
0
Svar på denne tråd

Cavalor Hoof Aid Special
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 22:31

Min vallak døjer med at hans hove godt vil flække lidt på ydersiden, og han har også tidligere haft en skade ved kronranden der resulterede i en lang revne der gik næsten fra top til bund af hoven. Min smed anbefalede mig Cavalor Hoof Aid Special og jeg har nu brugt det i næsten et år, og det virker! Hans hove er blevet betydelig stærkere og den lange revne er væk.

Prisen er ca. 645 kr for 5 kg, som holder omkring 3 mdr.

Men som der bliver nævnt tidligere, så skal man give biotin tilskud i ca. et år før man kan se den endelige effekt, da den nye hov er så lang tid om at vokse ud. Så du må væbne dig med lidt tålmodighed:-)

Men jeg kan helt sikkert anbefale Cavalors produkt!

Mvh. Ina

0
0
Svar på denne tråd

biotin
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 06:25

Hej Benedicte

først tillykke med din nye hest

Jeg har brugt biotin for nogle år siden til en af mine, jeg kan ikke med sikkerhed sige at de hjalp, men hvis det hjalp så tog det en krig.

Jeg har hørt om ølgær - det siges at være effektivt og rimeligt billigt.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, ville jeg øge hestens blodtilførsel til hovene, og give et godt vitamin-mineral tilskud gerne lidt i overkanten, samt smøre med en god olie.

jeg tror at mange heste i denne vinter har brugt mange resurcer, på at holde kulden og sneen ud - og måske har hovene lidt under sneen og har brug for ekstra opmærksomhed

jette

0
0
Svar på denne tråd

Hoofmaker
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 10:22

Jeg ville prøve Hoofmaker (mener det staves sådan) og det synes jeg virkede, smeden sagde ihvertefald at hans hove blev rigtig stærke og jeg kunne også selv mærke en forskel.. lidt dyrt..

Den dv jeg havde, hans hove flækkede hele tiden, indtil jeg begyndte at give ham dette, selvfølgelig virker det jo ikke lige over natten...

Men om ikke andet held og lykke med at finde noget der virker for din hyppe.

Hilsen

Fra

Bitten & Gp Pocostar Dancer

Hvad nytter den skudsikre vest,

når døden kommer fra hjertet!

Når jeg skriver "krikke" er det kærligt ment!!!:o) ...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 10:32

Jeg har fået af vide at der skal være stoffet Methionin i biotinen ellers bliver det ikke optaget. Og det er ikke i alt biotin det er i.

Jeg bruger Solanum Hoof Stabilizer og der er det i. Ved at det også er i det fra Blue Hors.

Jeg har brugt det gennem nogle år og efter smedens udsagn har det virket på mulen.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

fodring
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 10:49

Tror også, at hvis hesten fodres korrekt i sin daglige fodring, så skal man ikke begynde på div. tilskud.

Gav selv min ene hest en biotinkur for nogle år siden, og efterfølgende sagde dyrlægen, at det var fuldstændig unødigt.

Læs evt denne artikel:

www.ridemagasinet.dk/viden/2004- tilskud-kan-skade-hestens-hove

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er glad for
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 11:12

Kiselgur - det er ikke så dyrt mener det koster ca 200 kr for en spand.

Det tager ca 3 mdr før du kan se det og det virker både på hovene og pelsen.

Du kan få det mange steder og fra flere fabrikanter.

KH

irene

0
0
Svar på denne tråd

Benedicte
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 11:53

Ja det er fra Stormøllen og koster ca. 235,- for 5 kg.

Kisser

0
0
Svar på denne tråd

hopper lige med
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 12:30

på dette indlæg..

Jeg går også og spekulere over om jeg skal give min en hov kur. Jeg har givet ham biotin i et års tid nu, men syntes ikke at kunne se en forbedring, så vil nok stoppe med det og så give ham en kur af ungulat fra st. hyppolyt, men hvor lang tid skal denne kur gives før man kan stoppe igen??

Høppner

Fjordheste er en fantastisk pony

0
0
Svar på denne tråd

Ungulat
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 13:20

Jeg har prøvet flere forskellige ting til min. Deriblandt Ungulat, der ikke havde nogen effekt udover at gøre mig fattigere. Hendes hove er dog blevet meget pænere nu. Muligvis pga en slankekur og begrænset græsindtag (mundkurv) i sommeren 2009. Og at hun kun har jokket højre forsko af én gang i løbet af de sidste 11 måneder har også hjulpet gevaldigt. For et år siden røg den af 4 gange på 4 uger . Dejligt med en mudderfri vinter!

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 13:56

Cashew har haft mange problemer min aftrædning af sko, samt for tørrer hove og slidte så han har gået med limsko i ca et år pga af det.

Det har hjulpet med hyppige beskæringer (ca 4-5 uge samt nye sko) kun forsko går han med.

Jeg startede sidste sommer da hans hove virkelig var dårlige efter at have gået på græs i 3 mdr - med ølgær. Det har sku hjulpet. Indtil i sidste måned hvor smeden kom gav han ham alm. sømsko på igen. Og de har siddet på lige siden :)

Det plejer de ikke, han plejer at træde dem meget hurtigt af når det sømsko og så flosser hele hoven. Så denne gang ser jeg lys..

Jeg er rigtig glad for ølgæret, det koster 80kr for 3 kg i Maxsø.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

0
0
Svar på denne tråd

det virker
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 15:45

jeg har haft min hest i 4 måneder, og hans hove var ikke specielt pæne da jeg fik ham. jeg bruger Solanum mega biotin (tror jeg det hedder), og kan se en markant forskel....han er også stoppet med at tabe sko. De første 3 måneder havde jeg smed hver 2. uge - jeg har også brugt Solanum til tidligere heste, med meget god erfaring. Samtidig får han så nye sko hver 6. uge, og får rettet fødderne til

Stephanie

"Mor" til Mozart - 5 år og rødhåret

0
0
Svar på denne tråd

hej og tillykke
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 15:49

jeg kan varmt anbefale hoofmaker

Opstaldning på nyopført ridecenter kan tilbydes, i natur skønne omgivelser, i området hårlev og Køge.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 16:11

Min smed siger: Biotin er godt til hove der skal vokser hurtigt -fx ved tilrettelser, revner der skal gro osv. Men det styrker ikke som sådan hornet.

Hoofmaker har været kanon til min hest. Det skal bruges minimum 6 mdr. og koster 600,- for 2 mdrs forbrug, hvis jeg køber det hos smeden. Det købes af dyrlæger og div. smede.

Jeg ville ønske jeg kendte til Hoofmaker med min gamle hest, som havde massive problemer med hornkvaliteten.. (som biotin ikke hjalp for).

<3 Starlight´s Sidney <3

(Salomon/Tango)

Hvil i fred lille Maddie-pige (3/6-01-17/3-09)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 09:57

Prisen jeg har angivet er ikke helt korrekt kan jeg se. Men prøv at søge på google på forhandlere, eller ring rundt til forhandlere...

<3 Starlight´s Sidney <3

(Salomon/Tango)

Hvil i fred lille Maddie-pige (3/6-01-17/3-09)

0
0
Svar på denne tråd

stærkere hove
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 11:33

Hej

Hvis foderet er sammensat korrekt skulle hesten være godt dækket ind der.

Skal hovene være stærkere, så gå turer på asfalt! Du skal bare gøre det et par gange om ugen over en lang periode.

Jeg har prøvet biotion til min hoppe (hun har desværre midstet en del af sin stoddæmper i hoven, som er brusken efter hun havde haft sko på, da jeg fik hende. Det kan jeg desværre ikke gøre så meget ved, men ture på asfalt hjælper virkelig på at det bliver bedre), men hjalp ikke. Så jeg trak ture med min på asfalt og det hjalp!

Det er forskelligt fra hov til hov hvor lang tid der går før man kan se en ændring. (hesten skal ikke have sko på)

Derud over så beskær/fil hovene rimelig tit. gerne en gang om ugen.

Derfor har beskæringen meget at sige

www.naturhov.dk/prod/hovrejser.htm

Det er mine erfaringer med at få stærkere hove

0
0
Svar på denne tråd

hovsa glemte
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 11:40

Her man man tydeligt se forskelligen på en hov med sko hvad der sker med benet.

www.youtube.com/watch?v=fql- xsofeg0&feature=related

og her uden sko

www.youtube.com/ watch?v=_6yLEdr2EOM&feature=related

også derfor jeg er gået over til barfod!

0
0
Svar på denne tråd

Video???.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 12:09

Øhh, man kan da ikke sammenligne videoerne, når det ikke er samme underlag hesten fremvises på?? Sko eller ej, så vil hesten da naturligvis hamre sine hove hårdere i jorden på asfalt, end på en blød ridebane som fjedrer tilbage... Jeg ser hjertens gerne heste gå uden sko, men nogle kan bare ikke.

Sorry, et sidespring fra trådens oprindelige forespørgsel, som jeg desværre ikke kan svare på.

0
0
Svar på denne tråd

montana
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 12:25

Jeg vil hellere sige at det ikke er alle heste der kan gå med sko!

De fleste hove jeg har set, som har været ufattelig dårlige er dem der har haft sko på.

Jeg har været på en del hovkurser og alle har oplevet det samme som jeg selv. Hovene bliver dårligere ved at man ligger sko på. Det kræver virkelig en sund og meget stærk hov for at kunne klare at have en jernsko på, da hoven ikke kan udvide sig på dens naturlige måde.

Sprækker hoven så er regl mæssig trimning det optimale.

0
0
Svar på denne tråd

Biotin
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 13:59

Ifølge min dyrlæge, kan hesten kun optage biotin hvis der samtidig er zink og methonin (staves måske anderledes)i. Min erfaring siger at det passer. Blue hors lavede engang en biotin med zink og methonin, ved ikke om den findes mere.

0
0
Svar på denne tråd

Dårlige hove
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 19:32

Max har altid haft utrolig dårlige hove. De flækkede og revnede og han smed altid sko om sommeren.

Han har altid fået smed hver 6 uge.

Så skiftede jeg smed - sikke da en forskel. Og nu har jeg også skiftet opstaldningssted og foder.

Ingen stivelse til ham og masser af godt stråfoder, samt en masse bevægelse og drænet folde.

Sikke da en forskel - nu har han fået skoene af, og hans hove er bare på vej til at blive så fine.

Så inden I bruger en formue på diverse produkter kan det være I skal tage et kig på foderet og om smeden gør sit arbejde korrekt.

Det er i hvert fald min erfaring.

Held og lykke med det.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

Anette Riise Støvring
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 19:42

Hvis min hoppe skulle beskæres hver uge ville der da tilsidst ikke være noget hov at tage af

Hoppen har nu mestendels gået uden sko, men i ridning har hun haft forsko på og det ville hun få igen hvis hun skulle rides.

Det er jo nok sådan at heste også er forskellige genetisk mht sunde og stærke hove.

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider