Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvornår på græs???????
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 08:27

hvornår smider i jeres heste på græs.

er sommerfoldene mon klar til 1.Maj???

havde egentlig mest lyst til at starte 1. april.meeen

hvad gør i???

Mange hilsner Ginnie.

Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.

Nykøbing falster

bokse udlejes

500 kr pr boks

evt din egen fold

22900413

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 08:29

glemte lige at skrive at foldene er ugødet. der er 3.5 hektar til 4 heste

Mange hilsner Ginnie.

Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.

Nykøbing falster

bokse udlejes

500 kr pr boks

evt din egen fold

22900413

0
0
Svar på denne tråd

Græsfold ...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 09:24

Mine går somregel kun på døgnfold i Juni, Juli og August, da de går en del stævner, og selv der kommer de ofte ind om natten ...

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det.....
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 09:36

Nu er det jo ikke en speciel dato der afgører, hvornår det er tid til græsfold eller døgnfold.

Men ofte er det ca. i starten af maj, som det passer med at vejret er godt nok til at hestene kan komme på græs.

Nu har jeg det sådan, at jeg er noget hys med indgræsning af hestene, som strækker sig over en del uger - så mine begynder ofte at komme på græsfolden allerede i april, da vejret rent faktisk ofte er godt i april.

Og så bruges april + start maj til at indgræsse dem i.

I maj måned er der for meget krudt i mit græs til at jeg vil have mine på døgnfold - så de går godt nok ude hele døgnet hvis nattemperaturene er til det, men så er de omme på min jordfold ca. det halve døgn, hvor det står på halm/frøgræs/hø i løsdriften.

Så en nøjagtig dato har jeg ikke - jeg ser på hvordan vejret er, og hvor meget indgræsset de er, samt om de bliver flommefede af de nye græs.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 10:22

Jeg går ikke efter en bestemt dato, nærmere om vejret er med :-)

Sidste år røg de ud midt i april, hestene gad simpelthend ikke med ind, så hvorfor spære dem inde i deres bokse!?!

Jeg har det sådan at er vejret nogen lunde stabilt, så kommer de ud, det med temp. skyder jeg en pil efter, kan ikke bruge det til noget som helst!

For mine heste vil hellere 5grader om natten, med stille mild vejr, end 10grader om natten regn og blæst!

Så med det samme vejret byder sig, ryger de ud!

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

forår kom hid
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 13:12

mine kommer ud 1 april, der er ikke nok gang i græsset så jeg fodre dem ude, men de bliver ude 24/7

i år venter vi føl 8 april og de kommer først ud midt i maj

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.

...................................

0
0
Svar på denne tråd

sommergræs
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 13:18

Hejsa

Jeg sætter også mine på døgnfold alt efter vind og vejr...som regel engang midt i maj, og trækker dem så ind hvis det er alt for fugtigt og koldt. Jeg passer også på med at de ikke får for meget græs istarten da min ene hest havde diarre lang tid sidste år da der var for meget krudt i græsset.

Vh Diana

0
0
Svar på denne tråd

Mine ryger ud
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 10:37

når jeg siger "at nu er det nu" .

Det plejer at være omkring slut april, start maj. Drægtige hopper sover inde om natten, indtil de har folet og en måneds tid efter.

Hingstebarylerne kommer også ind om natten, jeg skal ikke nyde noget med nattesjov hos hopperne og Gamle.

Mvh. Lotte.

Bedækning ved Svalebo´s Felix og

Sepstrups Casanova.

Svalebos Felix til salg

Se nærmere på

hjemmesiden

stald topaze

0
0
Svar på denne tråd

Der er en skæringsdato
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 09:04

Der er en skæringsdato iflg. loven, nemlig 1. maj, hvis man ingen skur olign. har. Jeg bruger denne dag, som mål, men det hænger i den grad også sammen med nattemperaturen, den skal være 8-10 grader, før mine kommer ud om natten. Jeg bruger marts og april til at vende dem gradvis til græsset, 10 min i tre dag og øger tiden efter hver 3 dag, samtidig sætter jeg dem ned i wrap...mineralerne får de hele året.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

vores plejer
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 09:14

at blive ude hele døgnet fra omkring 1 . maj. Sidste år var det d 28. april da det var helt kanon godt forårsvejr. Tvivler på at det bliver så tidligt i år, da jeg gerne vil have at græsset har fået godt fat og jorden er godt tør inden de kommer derud, så de ikke ødelægger det hele med deres trampen rundt. Men en kobination af græs, jordbund og vejrforhold bestemmer om de bliver ude. Og i sidste ende passer det også gerne med at det er på samme tidspunkt som hestene ikke længere gider at komme frivilligt ind i stalden længere.

De bliver som regel tilbudt stråfoder hele græssæsonen.

MVH Mette

Salg af:

• St Hippolyt Naturmüsli
  • Linamix
  • Roepiller
  • Lucerne, halm, wraphø og andet

0
0
Svar på denne tråd

Loven...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 09:32

Loven siger ingenting om en dato!!

Hvis der er kommet nyt i loven vil jeg da gerne have en henvisning...

Mine heste kommer også på døgnfold når vejret er til det. Det plejer at være omkring første maj.

Som tommelfingerregl plejer jeg at sige når temperaturen ligger rimelig stabilt på minumum 5 grader om natten. Jeg ved at flere sætter grænsen for nattemperaturen til 10 grader, men en stabil nattetemperatur på 10 grader er en sjældenhed i Danmark.

Mvh Vicky

En evne

Der findes folk, som ikke mere
har evne til at feriere.
De bør ta fri og gå omkring
og øve sig i ingenting.
Hvad nytter al Ens kløgt og viden,
hvis man har glemt at spilde tiden

PIET HEIN

0
0
Svar på denne tråd

Detalje
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 10:09

Jeg glemte lige at skrive, at hvis vejret er til døgnfold, før hestene er græsset ordentlig ind, så går de på døgnfold på vinterfolden med wrap/halm og mad.

Desuden har jeg ponyracer, så de har som regl ikke godt af for meget græs. Derfor kommer de ofte ikke på døgngræs før græsset ikke er alt for kraftigt.

Jeg begynder som regl indgræsningen engang i april.

En evne

Der findes folk, som ikke mere
har evne til at feriere.
De bør ta fri og gå omkring
og øve sig i ingenting.
Hvad nytter al Ens kløgt og viden,
hvis man har glemt at spilde tiden

PIET HEIN

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 10:18

Jeg har lige et spørgsmål, hvornår er græsset stærkest? Hvornår skal man passe mest på?

Når græsset er langt, og der ikke har været heste på? Når græsset bliver bidt ned fordi det så bliver "stresset"? En bestemt måned?

Celeste Liva
0
0
Svar på denne tråd

cnwkcnjewncjqe
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 14:01

her kommer de ud hurtigst muligt. De er så ude til ca 1 okt medmindre vejret er rigtig øv så kommer de ind lidt før.

Sidste år var de ude på døgnfold ca 12 april og hjemme igen midt sep.

Regner dog ikke med at de kan komme ud så tidigt i år da alt jo indtil videre er dækket af sne.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider