Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Beskæftigelsesterapi
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 11:07

Min dejlige hingsteplag på snart to år er åbenbart inde i en fase, hvor han skal tygge på alt. Han gør det ikke på tøj eller bider i snoren (det har han lært han ikke må), men ligeså snart han kan komme til det begynder han at tygge i alt muligt. Fra legekammeratens grime (nu går de uden), over kanten af vandbaljen, raftehegnet, strigler osv. Foderplan, tænder, orm osv. er tjekket og der er ikke noget. Han er ude så mange timer som muligt hver dag, men vi kan godt se at de er ved at være trætte af sne, så de leger ikke helt så meget, som de ellers har gjort. Så det er måske bare noget overskydende energi?

Nu har han fået en stor gummiring (hundelegetøj) i boksen, som godt og grundigt bliver tygget på. Har overvejet at købe en af de her legebolde i gummi med håndtag til heste.

Andre der har erfaringer med dette - og hvad har i gjort? Forslag til alternative beskæftigelsesmuligheder i boksen modtages med glæde.

På forhånd tak for hjælpen.

Vyv

0
0
Svar på denne tråd

Bomuldsreb
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 12:39

Jeg tror det er meget naturligt for heste der vokser. Min havde også et stort tyggebehov, indtil han var omkring 6 år. Jeg satte nogle at de der bomuldstræktov op i boksen. Dem kunne han rigtig godt li' at gnave i. Man kan nogen gange være heldig at få dem til omkring 30,- kr. stykket.

Når han stod på staldgangen, gav jeg ham nogen gange et gammelt håndklæde at sutte i (for at undgå at han nappede mig i r....).

Min har aldrig vist interesse for de der gummibolde, man kan hænge op i boksen. Så det ville jeg ikke smide 300,- kr. ud på.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for tippet
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 08:49

med tovet, den får hele armen (eller rettere sagt mulen) i boksen nu .

Mange hilsner

Vyv

0
0
Svar på denne tråd

Glæder mig at høre ...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 09:30

Så må vi håbe, at han får tyggebehovet dækket

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Min shetlænderplag
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 20:17

har en fodbold til 20 kr, i ain boks og jeg kan se at hun af og til bruger den.

På folden som hun deler med 5 store heste er der en bold med håndtag og jeg kan se at den skifter plads så den må blive brugt.

Mange hilsner

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Tandskifte
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 21:37

I den alder skifter de tænder, og det klør - så det er meget normalt at de gerne vil bide i alting.

De vil fx være glade for grene de kan tygge i på folden, det brugte min meget tid på.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja og Fenja - verdens smukkeste piger

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider