Jeg synes du skal få hjælp til at få udarbejdet en rigtig foderplan for hesten, hvor også strøfoder indgår. Det koster typisk ikke alverden (typisk mellem 150-250 kr) og så bliver foderplanen beregnet præcis ud fra din pony i forhold tilrace, hvad den laver og hvordan den er at fodre på osv. De fleste af dem, som laver foderplaner kan godt tage udgangspunkt i bestemte fodermidler, som du ønsker at bruge og så beregne på baggrund deraf.
Så er du sikker på at hesten er dækket ind som den skal være både med vitaminer og grovfoder, og skulle den tabe sig eller tage på er det let at justere op eller ned, da man så har et udgangspunkt at gå udfra.
Det har jeg alid selv benyttet mig af når jeg har skiftet fodring eller fået ny hest, og det fungerer rigtig godt:)
Mht udmugning så muger jeg i bund mellem 1 gang om ugen og hver 14 dag. vi gør det med bobcat, så det er ikke så hårdt.
Man kan godt nøjes med en gang om måneden, MEN hvis man skal muge ud med greb og trillebør er det altså afsindigt hårdt arbejde når der går så lang tid imellem og madrassen bliver hurtigt meget høj. Jeg taler af erfaring:)