Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Selskab til min selskabshest
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 12:39

Hej

Jeg er kommet i et dilemma, da jeg har to heste, en hoppe på 19 år og en 4 års. Jeg har plads til 3 heste i min stald. Nu er den unge blevet gammel nok til at rides på, men den gamle hoppe kan ikke stå alene, så hvad gør jeg når jeg skal ud at ride på den unge?

Hvad gør andre der "kun" har 2 heste stående ??

Synes jo ikke ligefrem jeg vil købe en selskabshest til min selskabshest :)

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

udlejning?
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 13:08

Måske er der en i dit område, som kunne være interesseret i pladsen, såfremt du vil leje den ud - det kunne fx være en pensioneret hest eller en plag, hvis du ikke ønsker en hest der skal kunne rides (og derved have risikoen for at den gamle alligevel kommer til at stå alene).

Ellers kunne en shetter være en mulighed - de er rimelig nøjsomme at fodre på, og udover at hegnet evt skal "shetter-justeres", så er de nemmere at have end fx en større hest.

Men hvis du ikke ønsker at have udgift til en selskabshest, kunne det være en god løsning, at finde en der mangler en plads til deres føl/plag indtil tilridning. Selvfølgelig til en rimelig pris, mod at du har selskab til den gamle. Det kunne være en god løsning for begge parter.

Stine

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

Mangler en midlertidig box i Køge/Bjæverskov området til sød hoppe - akut pga uheld.

Skriv pr pb!

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 15:19

vi havde også 2, men den ene blev vældig trist når den anden blev hentet og kørt til undervisning. Så fik en en 3. hest - mest til selskab og det er fint. Nu er problemet bare at datteren og jeg slet ikke får redet tur sammen mere, for så skal den 3. hest jo stå alene og det bryder hun sig bestemt ikke om.

Så nu når vi alligevel skal bygge flere bokse, må vi finde en lejer eller 2 til stalden her i St. ladager(Køge), så vi igen kan komme afsted på vores hygge ture.

Men hvis det kun er den ene af dine heste du rider vil du jo ikke komme ud i samme problem. Så mon ikke en selskabshyp til er løsningen for dig? Iøvrigt nogle gode forslag Stine kommer med.

Håber du finder ud af det.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:57

Tak for jeres svar.

Har tidligere haft en shetlandspony ( som selskab til den gamle)men den blev forfangen,da jeg har super godt( og meget) sommergræs.Den var "erotisk" buttet og kunne slet ikke tåle græsset, så den blev solgt til en,som manglede selskab til sin selskabsshetlandspony der heller ikke kunne tåle græsset.

Mon ikke det er en pensioneret hest, der kunne hygge sig med min den gamle , jeg skal finde.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

jeg har en selskabshest
Forfatter: 
Dato:  17-02-2010 12:40

en skøn vallak på 158 i stg

- dejlig vallak tilbyder halvpart i tåstrup.

- vallak lånes ud til godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  17-02-2010 15:36

Har 2 heste. Når jeg rider den ene eller træner med den anden, så må den den anden står selv i boksen. Den der står selv tilbage er selvfølgelig lidt trist/træt af det, men den time klarer den sig nok. Det er i hvert fald min holdning til det

Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-02-2010 17:52

Jeg syntes ikke at det skader at den ene står selv i den korte periode du er ude at ride, der er jeg helt enig med Stald Dalgaard.

Men ellers kan du jo prøve at kontakte Nyt Hesteliv jeg er sikker på at de kan hjælpe...

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

Selskabshest
Forfatter: 
Dato:  17-02-2010 18:26

Jeg syntes det afhænger meget af hoppen, om det kan forsvares at efterlade hende, mens du rider den anden.

Har selv en gammel hoppe med seperationsangst, og hende ville jeg aldrig byde at stå alene, da det ville gøre hende ekstremt stresset.

Kan du evt. få en til at observere hoppen mens du rider ud? så kan I jo vurdere, om hun falder til ro efterhånden eller om det er for stor en stressfaktor for hende.

Mvh

Mette

finmaskede hønet søges - nye eller meget velholdte

0
0
Svar på denne tråd

Hun kan ikke være alene
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 07:53

Hej

Tak for jeres svar, hoppen kan IKKE være alene, hun kalder og bliver vildt stresset hvis hun bliver efterladt, så hun kan ikke være alene, så det er vist en selskabshest jeg skal have til hende.

Jeg skal køre til undervisning, så det bliver jo hurtigt et par timer jeg er væk med den unge og det overlever hun ikke.

Heldigvis er hendes afkom ikke sådan, så selvom hun kalder helt vildt, så er han ligeglad med at være alene ude.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider