Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad vil i foreslå
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 18:34
som sagt hvad vil i foreslå at jeg gøre ved min hest... her er problemet!

min hest har ikke ville gå i næste 3 uger. hun har flosset hove og det kan muligvis være derfor hun ikke har ville gå. hvad vil i foreslå? aflive, behandling, hvis ja hvilken, ny hest

jeg har ikke redet i lang tid, men begyndte inden min hest blev "syg". nu mangler jeg en at ride på.

bare mig
0
0
Svar på denne tråd

Flossede hove
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 18:36
Vi har lagt sko på alle vores plage af samme årsag. Det er den eneste måde man kan holde flossede hove i ro på.

0
0
Svar på denne tråd

diagnose
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 18:39
jeg ville:
1) få en smed til at vurdere OM hovene er et problem eller ej.
2) dernæst tage stilling til videre tiltag.

Flossede hove er meget normalt her i den tørre tid, og er ikke et problem medmindre hesten har for lidt horn at flosse af.

HVIS det er hovene, så er der jo forskellige ting at gøre, bla. biotin tilskud eller skoning.

Er det ikke hovene, må man jo gå videre og undersøge om det skyldes ømhed og sygdom et sted, eller manglende opdragelse/motivation.

At aflive hesten uden at kende årsagen og uden at have prøvet at afhjælpe, virker godt nok noget drastisk på mig.
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 21:31
Har du haft dyrlægen ude og tilse hesten?

Hvis ikke var det nok det første jeg ville gøre, 3 uger er lang tid synes jeg. Og hesten har jo nok tydeligvis smerter når den ikke vil gå..

0
0
Svar på denne tråd

skynd dig!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 12:53
jeg er osse enig med de andre i at 3 uger er ALT for lang tid... og jeg synes ærlig talt at du først skal have tænkt på at gøre alt for din hest inden at overhovedet tænke på aflivning eller ny hest >:-(
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider