Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kræsen hest
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 10:05

gode råd søges til fodring af hoppe på 155 i stang. 6 Seks år og i middel ridning. Hun biver nemt til den lidt tynde side.

Alt er prøvet men det gider ikke sin krybbe foder.

Olie, Grønt/roe piller, lucerne, melasse er et total no gow for hende. Hun vil rigtig gerne have hø og dette får hun i store mængder. Men vil jo gerne at hun spiser sin krybbe foder så hun har lidt til ridningen.

PT får hun 2 gange om dagen følgende

300 g hel havre

350 g Natur musli fra hippolyt

300-400 g Pre Alpin fra hippolyt.

Har ikke vækket kæmpe begejstring men hun har da spist det. Men her den sidste mdr er hun begyndt at lade halvdelen af muslien ligge. Nærmere bestemt alt det som er melasse og i pilleform.

Korn vil hun gerne have.

Så overvejer at give hende

grøn salvamin

hel havre

pre alpin.

Nogen som evt har andre gode foreslag som alternativ???

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Foder problem
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 14:07

Jeg bruger selv st. hippolyt og meget glad for foderet. Vi har prøvet at have en hest i stalden der heller ikke spiste alt musli op, i dette tilfælde viste det sig hoppen var nede i zink mangel. Det gjorde at smagen blev anderledes for hoppen, den fik en micro vital og ekstra zink, efter endt kur spiste den sit foder igen.

Jeg ville ringe til st. hippolyt`s konsulenter, og få en snak

0
0
Svar på denne tråd

jfkejfkwejfkqdwm
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 14:47

måske jeg skulle gøre det ja. For synes jo at netop denne musli virker rigtig lækker. Men nu er det jo generalt at hun ikke kan lide melasse så tror dog ikke det er pga zink mangel.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 15:20

gerne vil bruge müsli, så har Brogården nogle fortræffelige blandinger.

Der er skrevet mange negative ting om Hippolyt her på sitet, jeg har heller ikke selv gode erfaringer med det, brugte også selv Natur müsli.

Du kan sagtens forsøge med Salvimin, det er et glimrende vitamin/mineraltilskud, dog skal du tænke på, at man ikke kan erstatte müsli ligeover med en koncentreret vitamin/mineral pille!

Prøv og læs lidt om Fiberpille her i forummet, eller læs på www.miljoefoder.dk eller www.nag.dk om deres Fiberpiller, de kunne være et udemærket alternativ, når hun er til den tynde side.

Kunne du få fat i disse, og din hest kan lide det, så kan du sagtens bruge Salvimin Grøn, havre, Fiberpiller og Pra Alpin samt hø, som du gør nu.

Tine

- Mor til den dejligste dreng -

- OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -

0
0
Svar på denne tråd

vitaminer...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 16:50

af vitaminer vil min kun æde travo E (ikke ekstra) eller sembercube. Dyr dame..

Hun er også meget kræsen, ville dog gerne have naturmusli. Har nu Dangro hestekraft, som hun er vild med, det dufter også lækkert.

Har også prøvet brogårdens muslier, dem er hun ikke vild med.

Strukturfoder fra dangro bruger jeg ind imellem som slik, hvis jeg skal gemme vitaminer i det.

Lone

If he loved you
Like I love you
I would walk away in shame
I'd move town
I'd change my name - Sting

0
0
Svar på denne tråd

nnwkjndkjw
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 22:04

ser i det vidste jeg ikke. Altså at man ikke kan ersatte en musli lige over med vitamin/mineral tilskud.

Ville gerne foder med Brogaardens men der er desværre alt alt for langt til nærmeste forhandler for mig.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at ringe
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 23:05

til Hippolyt. Det kan også være at du skal over på Struktur E'en i stedet for. Natur müslien er jo den skrabede udgave af Struktur E'en.

Kun få sække Hartogs Grass-Mix tilbage for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd

Pillefoder
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 10:11

Jeg har selv været indehaver af en kræsen hoppe. Det eneste den ville spise var pillefoder. Så jeg købte Vrinsk fra den Lokale Andel til hende, hvilket hun spiste med velbehag.

Hun var 100% dækket ind og fungerede rigtig fint på foderet.

Herudover fik hun selvfølgelig en masse hø og wrap.

0
0
Svar på denne tråd

jkjkasjxkaJ
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 10:54

Dejligt at du fandt en løsning. Problemet her er bare at den heller ikke er særlig vild med pillemad.... øv øv øv. I dag og i går da jeg red var den også lidt sløv. Er der jo ikke noget at sige til når den ikke spiser op.....

0
0
Svar på denne tråd

Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 14:23

Når jeg læser dine indlæg, kommer jeg til at tænke på om hesten kan have mavesår?

Jeg siger ikke, at den HAR det og den kan sagtens "bare" være kræsen, jeg har selv en af slagsen og han ER undersøgt for mavesår uden resultat, faktisk er han checket i hoved og dina, men fejler intet, han er bare småtspisende. Jeg har gode erfaringer med at blande lidt opblødt Betfor i hans mad, det indeholder melasse og er nok ikke super sundt, men han får det i små mængder og på den måde vil han gerne spise.

Men du kan jo prøve at snakke med dyrlægen.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

fhj3hfo3h2oi
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 15:57

Måske jeg skulle få tjekket op på det. Tror dog ikke det er der det er galt da hun ikke er stresset eller udsat for noget som hun ikke kan håndtere eller lide.

Ej heller så længe siden at jeg havde dyrelæge til hende. Ca 8 uger siden og der havde hun tandspidser disse er så ordnet. Men tror da ikke det er grund til at hun ikke vil spise. Måske jeg skal nævne det for dyrelægen når den skal vaccineres.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider