Jeg har netop hørt om Daily Plus fra Pavo. Jeg fik afivde at det var godt til nøjsomme heste da folholdet mellem kalcium og fosfor (eller noget, glemmet ret hurtigt) var godt.
Hende som anbefalede det har som jeg selv altid benyttet Dangrønt Alfalfa mix.
Jeg står i en situation hvor min hest (heldigvis) får wrap af aller bedste kvalitet. Det har han selvfølgelig taget på af og derfor skal den øvrige foder reguleres.
Han får mineraler og vitaminer, roepiller, tørgær, og 1 en håndfuld lucerne (alfalfa) Han er gået fra 1 liter (opblødt) roepiller til under en ½liter. Dertil er lidt af wrappen byttet ud med frøgræs.
Jeg spekulere nu på om jeg skal prøve denne nye lucerne. Det skal siges at han først og fremmes spiser sin wrap fremfor krybbefoder. Da han fik mere krybbefoder delte han det op, da roepillerne jo nok har mættet så meget at han ikke kunne få mere ned. Men nu får han så lidt at de spises hurtigere, selvfølgelig.
Jeg har ikke noget foder program og kan ikke regne ud hvor og hvorledes og kender kun lige til de grundlæggende ting omkring fodring. Jeg ved tyggetid er vigtigt og derfor er foderplanen basseret på wrap som grundfoder.
En af tingene jeg ser i DailyPlus er at der er melasse i, det er der ikke i Alfalfa'en. Men om det i det store regnskab betyder noget kan jeg ikke lige regne ud.
Dertil er det jo altid rart med erfaringer. Hvis nogen da har nogen da produktet kom på markedt i uge 4 i år.