|
|
| Hvem står for foder på dit sted ? |
|
|
Hej Hn`er  Jeg kunne endelig godt tænke mig at vide om du selv står for foder der hvor din hest står opstaldet??? Skal du selv købe og blande?? Eller står stedet for det, så du ikke ved hvad din hest får af foder??? Skal du også selv købe hø??? eller kender du steder hvor opstalderne selv skal købe hø? får folk gjort dette?? jeg tænker på når nogen begynder at løbe tør for hø, så "glemmer" de måske at få nyt hjem! Hvordan er det hos jer??? Jeg kan fint starte  Hestene står her hjemme, så jeg står selvfølgelig selv med mit valg af foder, og går endelig meget op i det! Mine opstaldere står også selv for deres krybbefoder, så får de det de gerne vil have deres hest skal have, så blander de det selv op i bøtter, så det lige er klar til at hælde i krybben! Hø og halm er med i lejen, så står jeg ikke en dag med en hest i stalden som lige pludselig ikke har mere hø!! Har nogle rigtig søde opstaldere, som helsdigvis går op i deres hests ve og vel, og får altis købt foder hjem, altid blandet, det er bare så skønt  Men hvordan fungere det det sted hvor din hest står????
Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...
Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.
Se præs. for mere info...
Er livet ikke skønt, at leve for at være til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil da |
| Forfatter:  |
Tine ♥Oliver♥ |
| Dato:  |
06-02-2010 08:35 |
|
gerne svare, det er jo et kæmpe interesse punkt  På mit opstaldningssted kan man få fuldpas eller halvpas, eller hvad det nu hedder. Det er i en travstald, og deres fodringsmetoder tiltaler mig bestemt ikke, så jeg sørger selv for foder og wrap. Halm - strøelse - er med i bokslejen. Derudover køber jeg selv foder, Regulator Complete, O-Grass, Roepiller og olie samt wrap. Wrappen bliver leveret efter presning, så der får jeg til hele vinteren. RC og O-Grass blander jeg til en lille uge afgangen i spande, som udlejer så giver 3x dagligt. Roepiller og olie samt wrap giver jeg selv dagligt, og hænger en pose på døren med wrap til næste morgen. Kan jeg ikke selv komme, ordner min kæreste det, ellers er udlejer sød til og hjælpe, og giver gerne wrap og roepiller. Det funger ganske udemærket, men har det dog bedst med selv og komme der - eller min kæreste -, da jeg så er helt 100 på, at hun får den mængde wrap, jeg vil have. Tine
- Mor til den dejligste dreng - - OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder/stråfoder |
|
|
Vi har en lille hestepension med 7-8 opstaldere. Her sørger opstalderne selv for krybbefoder, som blandes i spande klar til fodring. Denne fremgangsmåde er valgt i erkendelse af, at det er utrolig svært at finde et foder, som alle heste kan trives på, og som alle ejere er tilfredse med. På denne måde kan alle ejere helt selv finde det foder, som netop deres hest trives bedst på. Ulempen er, at jeg af og til må lukke øjnene for en fodring, som ikke i mine øjne er optimal. Er fodringen decideret skadelig for hesten forsøger jeg dog efter bedste evne at påvirke opstalderen til at vælge noget mere hensigtsmæssigt. Stråfoder er med i lejen med en mængde som sørger for at hestens min behov dækkes. Dertil er det muligt at købe ekstra wrap, hvis hesten har behov for dette. Har tidligere kørt med boksleje ekskl. stråfoder, og opstalderne kunne så vælge at købe af os eller selv skaffe. De fleste sørgede for, at hesten fik strå, men der har også været nogle, som ikke skønnede det nødvendigt, og derfor blev det til sidst inkluderet i bokslejen.
Mvh Mette
finmaskede hønet søges - nye eller meget velholdte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fodring |
|
|
Jeg har hestene hjemme, så jeg står selv for fodring + indkøb heraf. Jeg blander selv foderet, og syntes det er dejligt at vide, hvad der " proppes " i hestene  Havde opstaldet hos naboen en overgang. Stod også selv for indkøb der, men ejerne af stedet fodrede... Jeg foretrækker selv at gøre det 
Mvh Camilla.
**************** www.kaabers.dk *************
Barock'er samt vejledninger i trickstræning. ( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )
Barockhest & Barockpinto 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder ... |
anjasm |
06-02-2010 12:04 |
|
Nu har jeg ikke opstaldere længere, men da jeg havde, kunne de vælge om jeg skulle stå for alt fodring eller om de selv ville købe krybbefoderet. Wrap og halm var inkluderet i prisen.
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fodert |
|
|
Jeg har mine heste stående et sted hvor kun mine heste er der,Men i opstaldningen er foder og halmen.Jeg har selv købt mit wrap så jeg ved at de for nok for det gjorde de ikke det gamle sted vi stod opstaldet på hyrdegaarde .men nu det nye sted startede de med at sætte mine heste op i foder da de ikke havde fået nok i forhold til det arbejde de laver og nu blir der bliver sørge for mine heste som fuldpansion de ordner ALT det er dejligt.Er så glad for det nye sted der kommer de og¨så på fold i mange timer  Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
06-02-2010 13:54 |
|
Min hest står på rideskole. Der er en staldmand ansat som: Fodrer til morgen, lukker hestene på fold, så muger han elevhestene bokse, strøer halm i dem og alle privathestenes bokse + uddeler hø i alle bokse, fejer staldgange, tømmer møgvogn og harver bunden i ridehallen, lukker heste ind fra fold og fodrer til middag. Om eftermiddagen og aftnen er det en som har sin egen hest opstaldet der, som giver hø og aftenfoder. I weekenderne er det alle opstaldere der har staldvagt på skift, somregel en dag hver 6.-7. uge. Der er én opstalder som giver kraftfoderr til hestene hver aften, da det ellers er meget usikkert, hvis den der giver hø om aftnen i hverdagene eller i weekenderne, husker at give kraftfoder, for det har vi været udsat for.
Hilsen Helene - Med Hesten Sonny  SONNY ER TIL SALG! - MERE INFO PÅ PRÆS.
Elev på Gartner-linjen på Produktionsskolen "Sandagergaard".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Hos os står man selv for at indkøbe og blande foder.. Vi har dejligt store marker og er selvforsynende med hø/wrap og halm. Vi fylder hele loftet med høballer og laver resten til wrap som kan stå udendørs.. Så man kan frit vælge om man er til hø eller wrap.. Vi har rigeligt til hele året, det er valgfrit om man vil købe det af gårdejeren eller udefra..
Mvh. Nadja Carlsen
Nu endelig med den skønneste frieser-drengerøv!
Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tra la la |
|
|
Hvis jeg engang skulle have opstaldere (hvilket jeg overvejer) så ville det være med alt inkl. Jeg gider ikke at hestene skal have hø af 7 forskellige baller, og hvis folk selv skal gøre det at hestene ikke får hø samtidig. Det samme med krybbefoder. Jeg gider ikke rende rundt og give 7 forskellige slags foder. Jeg gider heller ikke have 20 spande til at stå på staldgangen eller andre steder. Fodring m.m. skal være så enkel som muligt. Jeg vil vælge et foder eller to der kan tilpasses alle heste. Kan folk ikke lide måden, så må de jo vælge et andet sted at opstalde hesten. De ved jo hvordan forholdene er når de vælger stedet. Men nu er det ikke en realitet endnu, men kan være jeg når at ændre mening inden hvis der er nogen der kan overbevise mig om noget andet :p
Mvh. Fie
Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009. Skriv for mere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rideskole |
|
|
Jeg har hest på rideskole. Opstaldningen er fuldpas, dvs. personale muger, strøer og fodrer. Man kan så tilvælge foldordning, hvor personalet også lukker hesten ud og ind fra fold. De fodrer med et fuldfoder samt hø. Da jeg ikke bryder mig om deres fuldfoder, pga. meget korn køber jeg selv foder, som personalet så giver i stedet. Jeg skal bare sørge for at det gjort klar - fair nok 
Med venlig hilsen Zooropa - Anne: http://annemonark.blogspot.com/
** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. ** - Bono, U2
Har jeg hovedpine er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fodring |
|
|
Hej Der hvor jeg har opstaldet er det staldejer der sørgee for foder og wrap. Wrappen og halmen laver han selv. Jeg køber selv tilskudsfoder til min hest da min ikke skal have det han selv bruger. Mette
carpe diem - grib nuet
Sov sødt Kingo 1991 - 2008
Sov sødt Cæsar 2003 - 2009 Vi savner jer!!
HF Student anno 2009
Barfodstrimmer bør forbydes!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gør staldejer |
JLH ♥Wannamus♥ |
07-02-2010 01:05 |
|
Havde ingen begreb om fodring da jeg i 2004 købte et føl, men har da læst på lektien siden og også dannet min egen mening og jeg mener hun gør det rigtig godt  Så mit bidrag består egentlig kun i, en sjælden gang at spørge om det er en god idé at reducere lidt i krybbefoderet, så hoppen ikke bliver for fed 
MVH Janni
foråret er på vej
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her hos os |
|
|
vi har et lille opstaldningssted, hvor alt er incl. både hø, smuld/træpiller, wrap, krybbefoder osv. men selvfølgelig er det i samråd med opstalder - så mine opstaldere kan se nøjagtig hvad deres hest får, samt snakker vi om mængder osv. skal hesten have noget specielt fx cortaflex - så køber opstalder selv og jeg giver det. Jeg synes bare det er nemmest at der bliver fodret sammetid, med samme interval og så slipper jeg for at nogle opstaldere ikke lige har nået at købe foder, hø wrap osv. til tiden. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder... |
Heidi ♥Med 5 dejlige mulerϖ |
07-02-2010 09:45 |
|
Da de står herhjemme, er det mig selv der står for foder og det de skal ha. Jeg kan bedst selv li at bestemme hvad de skal have, bl.a fordi Savoux og Chivas har været forfangne, så der skal lige tages noget hensyn omkring foder. Jeg har haft dem opstaldet 2 steder tidligere, og der var det ejer der stod for foder. Begge steder ville det ikke have været noget problem med at jeg selv indkøbte foder, men gjorde det ikke da det var udemærket det de fik 
R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008
R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009
Wintec pro 17" dressur sælges. Se ann. Åben for bud Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste.. |
|
|
Der hvor mine heste står opstaldet kan man enten vælge fuldpas, som er inkl foder og udmugning, eller selvpas med foder, eller selvpas uden foder.. Det sidste er det billigste, og har valgt det da jeg selv gerne vil styre foderet og gerne selv muger.. Vi skal selv sørge for hø/wrap.. Hestene bliver fodret morgen og sen aften, samt lukket ud.. Foderet blander man bare og stiller klar i spande.. Synes det er dejligt selv at kunne styre foder og hø/wrap, jeg ved hvad der får og er sikker på kvaliteten er iorden.. De går ude mange timer på store folde, og os opstaldere har en lukke ind ordning hvor vi skiftes til at lukke ind.. Man sørger så selv for at der er foder/hø/wrap til ens hest når den kommer ind.. Er super glad for stedet, store lyse bokse, store dejlige folde, og mulighed for at fodre så det passer ens egen hest.. Mine heste trives og er glade og tilfredse..
Hilsen Conni - ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious..
Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mig selv og så mig selv |
|
|
Hos os passer hver mand sin hest! Så JEG står for foder til MIN hest 
Hilsen fra Strit 77
Nu med sød hestepasser ;-)
speditør-elevplads søges! Til start sommer 2010. Af seriøs voksenelev!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| står vi selv for |
|
|
De står hjemme, vi løber aldrig tør for hø, wrap og halm, da jeg har nogle supergode leverandører 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|