Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvide hår efter sår...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 21:59
er der nogen der ved om de forsvinder igen? Looksen har nemlig haft en byld for nogle måneder siden som sprang, og nu er der kommet en masse hvide hår, og ville bare høre om det er noget der forsvindet igen???

Camilse- forkvinde for IMØ- nu med fem medlemmer

Don't horse around-get a welsh

0
0
Svar på denne tråd

desværre...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 22:15
Hej Camilla

Når først de har fået hvide hår efter et sår (eller byld i dit tilfælde) så er de ekstremt sjældent at de forsvinder igen.
Hvis din hest veksler meget i farve mellem sommer og vinter (når den fælder fx) kan det godt ske, men har godt nok kun hørt om det hos islændere

Nina
0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 22:17
Nej, det gør det ikke.. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at de hvide hår bliver erstattet af den "originale" farve..
Men det er helt normalt at der vokser hvide hår ud efter en større rift, afskrapning eller sår..

Knus Annette
0
0
Svar på denne tråd

Tror jeg ikke...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 22:18
Desværre tror jeg ikke, de forsvinder igen. Jeg brugte i vinters en dækken-undertrøje, som skulle forhindre slidmærker på skuldrene af hesten (virkede ikke). I stedet gnavede den hul oppe ved manken, hvorefter der voksede hvide hår ud, da det helede. De er der endnu og det er ca. 4 måneder siden.

Hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

nej gør de ikke
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 22:26
over al min overbevisning! ..

Der er en pony ude der hvor jeg rider.. Den har en hvid kant hele vejen rundt om bringen.. det var os en dækken der skavede ham engang .. Så nu er der en "fin" hvid kant hele vejen runt..

en anden pony har hvide ringe om benene.. nok pågrund ag nogle gamahser / bandager som har skarvet ..

så nej tror jeg desværre ikk du skal regne med!!

Min egen er jo hvid så :-P svært at se forskellen..

-- Cille --

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Hm....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 22:31
Øv... Han har ellers været så flot med sin leverødefarve, men hvad et par hvide pletter hist og her skader på ingen måde... Det bliver han jo ikke mindre hest af ;)

0
0
Svar på denne tråd

nej de bliver.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 11:05
Grunden til at din hest har hvide hår er, at det væv der sidder rundt om såret er dødt. ikke huden, men de små fine væv der danner den pigmenterede farve.
det er ikke noget der betyder noget, de fleste heste har det i en hvis udstrækning.

hvis din hest har enkelte spredte hvide hår i pelsen, er det ikke fordi vævet er dødt, men fordi den ikke er så tæt pigmenteret.
så dette gælder selvfølgelig kun fra skader af en eller anden art.

Mvh.
Hallie
0
0
Svar på denne tråd

hallie...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 11:16
Grunden til at han har en masse hvide hår, er ogå fra diverse sår og skræmmer... Men hvad sådan er det jo nu engang når man han en vilbasse på to...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider