Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Equimobility fra Equidan?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 12:51

Har en ældre hoppe på 17 år, der har stået mere eller mindre stille i godt og vel 2 år.

Hun har spat i det ene bagben, og blev ledbehandlet samt fik ny ledvæske vinteren 07/08. Hun har ingen problemer haft siden.

Her til sommer satser jeg på, og starte op med ridningen på lavt plan, skal føde til april, og vil så ride det jeg kan herefter.

Har tidligere brugt Equimobility til hende, både den behandlende, hedder den Plus, og den forebyggende.

Kunne det være en idé, og give hende dette produkt, når hun skal startes op igen, tænker at give hendes led lidt pleje, når hun nu har stået stille så længe samt grundet hendes alder.

Hvad siger jeres erfaring jer?

Tine

- Mor til den dejligste dreng -

- OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har......
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 13:18

Jeg har også en spat hest på 15 år. Jeg kender ikke det produkt du forespørger men har til Sille brugt Cortaflex HA og her hvor der har været kraftig frost har jeg givet hende en kur af equitop gonex. Hun fungerer virkelig godt på Cortaflex og til trods for at dyrlægen ikke mente hun ville kunne klare vinteren (hun har også gigt) så er det længe siden hun har haft det så godt.

Det kan i øvrigt godt betale sig at købe Cortaflex i England hvor der er stor besparrelse.

Jeg er i hvertfald utrolig taknemmelig for at jeg hørte om Cortaflex HA herinde fra.

min erfaring er dog også at ved alt tilskud (medmindre de indeholder medicin som pencilinn m.m.) der kan man ikke bare give det når man lige skal bruge effekten. Det skal gives i lange perioder for at have optimal virkning.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 13:22

også derfor jeg søger erfaringer nu, da jeg snart ville begynde og give hende det, så hun optager det 100%, når jeg begynder og ride igen :-)

Umiddelbart er Cortaflex alt for dyrt for mig, Equimobility, havde dengang jeg købte det, en attraktiv pris, synes jeg, og holdte læænge.

Ellers tak for dit svar :-)

Tine

- Mor til den dejligste dreng -

- OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -

0
0
Svar på denne tråd

Equimobility
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 21:04

Min opstalder bruger Equimobility til sin gamle vallak, som stadig er i fuld ridning og det virker rigtig godt på ham.

Equimobility Plus er primært til akutte skader, mens Equimobility til vedligehold. Så det vil super at give ham det i hvert fald under opstarten.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 09:58

Jeg har også tidligere givet equimobility til min hoppe forebyggende, da hun ikke har en skade som sådan, men har en ledmus, og i samråd med dyrlægen giver jeg forebyggende..

Er dog gået over til cortaflex HA også, jeg køber det fra england og sidst gav jeg 435 og det holder så 2 måneder..

kan ikke helt huske hvad jeg gav for equimobility, men mener det var omkring det samme, eller mere..

Hilsen Conni

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious..

Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider