Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pleje af lammeskindspad
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 21:56

Mit lammeskindspad er blevet ret fladt og kanten er ikke så pæn mere.. Kan man gøre noget for at få det pænt og "fluffy" igen?


Hjælper det hvis man vasker det..? Kan de overhovedet tåle det?


Gode råd modtages med kyshånd :-)




Rikke & Lucky Lurito DM


0
0
Svar på denne tråd
 
 flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 23:42

Jeg plejer at børste mit lammeskind med en stiv børste. Det hjælper i meget lang tid, men hvis det ikke er nok, så ryger det i vaskemaskinen, med et specielt lammeskinds vaskemiddel på kold vask eller 30 grader, så er det som nyt igen.

Det bliver så børstet lidt når det er tørt.


Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag


og barfodstrimmere burde forbydes....


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Til vask
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 09:35

Jeg har også gode erfaringer med en tur i vaskemaskinen med vaskemiddel specielt beregnet til lammeskind. Det bliver fint og lækkert igen.


Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 21:40

Hvor kan man købe sæbe til sammeskind? har aldrig set det før

0
0
Svar på denne tråd
 
 lammepad pleje
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 08:29

Godt indlæg, må jeg følge med på sidelinien ? mit ernemlig også blevet lidt nusset...


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 09:50

På Christ lammeskindspad vaskeanvisning står der 30 C og special sæbe. Specialsæben købes i hesteudstyrsforetninger,- jeg har købt min sæbe hos Heri i Lynge. Når det er vasket skal det lufttørres og "strigles".


Wupti,- så er det "nyt" igen !!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 14:01

Der findes flere mærker, jeg bruger dette


Vaskemiddel fra Christ:


www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...e02c8d15f4



hos Tika kan man købe dette :


www.tikarideudstyr.dk/ product.asp?product=3622


Det er billigere, men jeg kender ikke produktet


Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag


og barfodstrimmere burde forbydes....


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaskemiddel
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 09:11

Jeg plejer bare at vaske det i dette:


www.equidan.dk/DK/Produkter/ Produkter%20til%20heste/ Pleje%20af%20udstyr/Quick(x30x) Star%20(x30x)%20vaskemiddel.aspx


Det er fint både til dækkener, lammeskind, vandtætte jakker og ridebukser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 et godt råd
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 19:22

Nu bruger jeg faktisk ikke min lammeskindspad mere - men da jeg gjorde dryssede jeg baby-pudder over uld-delen når den var våd af sved efter ridning, lagde den til tørre over sadlen, pudderet hjalp til at det tørrede hurtigere, og vupti dagen efter kunne jeg tage den ud og banke padden som var ren (skidt og sved var trukket ud i pudder-støvet) og dejlig luftig.


Jeg har vasket min lammeskindspad mange gange, på uldprogram og med uldvaskemiddel/skindvask. Mærket på padden er Christ - jeg har hørt om andre mærker (UN) der ikke klarede vask så godt!




Kristina




Super lækkert wrap i små baller sælges, Hadsten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uldvask
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 21:10

Jeg har også vasket mit flere gange på uldprogram og med alm. uldvaskemiddel, så tørret det nænsomt og nulret op i pelsen et par gange under tørringen.


Det bliver som nyt hver gang.






Nu som ny-nordjyde...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider