|
|
| Foder - jeg får grå hår ! |
|
|
Er det bare mig, eller er det pløk-umuligt at finde en stivelsesfattig foderløsning, der er til at betale ? Jeg vil under 15-16% stivelse, men det kommer til at koste 7-800 kroner om måneden, når hesten kun får den absolut nødvendige mængde. Og det er vel at mærke kun for dette foder. Dertil kommer evt. lucerne plus naturligvis wrap (som er på 6-700 kr./måned). Det synes jeg dælme er dyrt for at fodre en almindelig hest uden nogen form for skavanker, der kræver specialfodring (bortset fra, at jeg ikke ønsker al den stivelse). Så vidt jeg kan se, er det foder, som har det laveste stivelsesindhold, Equigard fra Hippolyt til 280 kr./20 kg. (1-2 kg dagligt; stivelse 3,9%) samt Spillers Cool Fibre til 182 kr./20 kg (3 kg dagligt;stivelse 5%). De fleste havrefri müslier har et relativt højt stivelsesindhold (Equifirst Omega 3, Brogaarden fase 3 plus mange flere). Hvad der i øvrigt irriterer mig lidt er, at næsten ingen foderproducenter angiver den nøjagtige fordeling af ingredienser. Og ikke alle har husket at få stivelsesprocenten med. Måske ved jeg bare ikke nok om fodring; jeg har dog konsulteret flere foderrådgivere, men lige her kan de ikke umiddelbart hjælpe. Hvis jeg vælger at give Equigard (ovenfor) og ikke andet krybbefoder, får hesten to håndfulde foder pr. måltid - det kan man da ikke ! Hesten er 8 år, vallak, i let til moderat arbejde. Han fodres 4 gange i døgnet og får godt 10 godt wrap fordelt på 3 gange i døgnet. Havre er bandlyst (også sorthavre, som han elsker) af flere grunde, men primært fordi han bliver atomdrevet af det. Nogen gode idéer ? Pt. får han i krybben Brogaarden fase 3 (som jeg vil af med) + supplement af lucerne i en light-version. Alle forslag og gode råd modtages med kyshånd ! Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Økologi |
| Forfatter:  |
Lowland Cowboy |
| Dato:  |
25-01-2010 10:49 |
|
Det er lige som at gå i supermarket, skal du have alm. mad koster det alm. men special mad er meget dyrt spec. brogård og sgt. hippolyt der er billigere alternativer Cura Caballo scandinavian mysli fra land og fritid ( kender ikke stivelses indeholdet ) men det er den samme mand der har lavet det som har lavet sgt. hippolyt, prøv at kik kan måske bruges Teddy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bland selv.. |
|
|
desværre er der kun 2 løsninger.. Enten at betale for at andre har gjort arbejdet for dig og betale dyrere.. Eller at blande selv.. En god vitamin/mineral blaning. eks: Regulator Complete eller feed compleks. (der er en lille smule sukker i feed compleks men det er så lille dosis der skal til for at dække dem ind. ) NAG fiberpiller. Svære at få fat i men super produkt, Roepiller/grøntpiller (hvis du øsnker noget der skal blødes op) Lucerne På den måde kan du holde din hest 100 % stivelse fri.. men det kræver at du vil gøre arbejdet selv.. og affinde dig med små mængder foder i krybben.. Nu er det jo ikke foderet i krybben der giver hverken tyggetid eller mæthed men deriomod wrappen.
Pura Raza Española http://www.staldrohan.dk
PRE hingsteføl. Efter EBANO LXXI sælges NU .
Transporter/lille kørekort + sadler sælges, boks udljes Se hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg fodrer mine med følgende: Eggersmann Horse Vital Plus (493 kr. for 25 kg) hestene skal have mellem 50-100 gram dagligt. Så en sæk holder længe. Lucerne - 99 kr. for 14 kg. Mine får 50 gram hver, da de ellers får for meget protein. Roepiller 71 kr. for 25 kg. Mine får hhv. 200 og 300 gram hver. En nøjagtig prisberegning ser således ud for 1 hest: Eggersmann Horse Vital Plus, 50 gram: 99 øre pr. dag = ca. 30 kr. pr. mdr. Roepiller, 200 gram: 57 øre pr. dag = 17,1 kr. pr. mdr. Lucerne, 50 gram: 0,35 øre pr. dag = 10,5 kr. pr. mdr. Ialt: 57,6 kr. pr. mdr.
Sascha
Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX
Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:
www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stivelse |
|
|
Er 100 % enig med StaldRohan's løsning  Fodrer selv med RC og fiberpiller + lidt lucerne m. soyaolie og gulerødder...
Mvh Camilla.
*********************** www.kaabers.dk ***********************
Barock'er samt vejledninger i trickstræning.
Barockhest & Pinto-Barocktype/Barockpinto 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er jo mange muligheder |
|
|
Men støtter op om /Fibrepiller/Roepiller/ - Lucerne - Linamix - olie - Tilskuds fodre som Regulator/Leisure mix/osv. - eller ren vitamin mineral/
Venlig Hilsen
Line K. Jeppesen Nu mor til smukkke Smilla 09.04.09 Kommision/Hingste/Træning/Dommer www.nordhus.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme båd |
|
|
jeg udskiftede sidste år fase 3 med Krafft groov 90, som har et væsentlig laveres stivelses niveau foruden det er billigere i indkøb. Stivlelsesindholdet i denne bladning er 15,et eller andet%. jeg bruger kun fuldfodertyper, da dette er lettest når andre skal passe dyrene ved ferie etc. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foreløbig |
|
|
- tak til alle jeres forslag; jeg vil lige tjekke dem alle. Flere bidrag er selvfølgelig stadig velkomne, Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| islænder mix |
|
|
Jeg har stået i samme situation. Jeg havde også behov for noget der var lavt på stivelse og forholdsvist let, da jeg ikke selv blander foder. Jeg faldt, lidt tilfældigt, over Tjørnehøj Mølles islændermüsli. Og selvom min hest er en araber, så virker denne blanding rigtig godt til min hest. Der er 16-18% stivelse i (kan ikke lige huske det, men det står på deres hjemmeside). Det er et fuldfoder, jeg spæder dog op med vitaminer, da min hest får mindre end anbefalet dagsmængde og tilgengæld får mere wrap (ca 7½kg). Og så koster den kun 112,- for 20kg i Land og fritid. Det skal så nævnes at, min hest er meget frisk og fremadgående (det er jo en araber, og de fås vist ikke i doven udgave), så derfor fungerer dette foder godt til min hest, da der kun er 65 FE i. Men hvis din hest er til den dovne side bliver du nok nødt til at spæde op med noget mere energirigt. Du kunne så vælge TM Raket, som også er billigt, har stivelse på 13% og med 95FE. Det gjorde jeg en overgang, da jeg red lidt mere end jeg gør nu. Min hest er i middel-/let ridning. Men hvis du rider mere skal den nok have noget mere energirigt foder (Fx halv islændermüsli og halv raket). Men ud fra det du skriver tror jeg denne løsning kunne være rigtig godt til din hyp. + det er en müsli blanding som hesten elsker. Der er korn i blandingen, men som sagt stivelsen og energien er meget lav i modsætning til andre müsli og pille fuldfoderblandinger, så jeg tror ikke du vil få problemer med at han bliver "atomdrevet". Sådan var min hyp nemlig også da hun fik valset byg før! - totalt "Nuclear!"
Mvh Maria
|
|
|
| dadada... |
|
|
Du kan ikke altid gå efter stivelses procenten, for hvis nu hesten fx skal have 3kg foder med en stivelses % på fx 10, og hvis man nu giver 1kg foder, med en stivelses % på 30, så giver det jo det samme! Men ellers syntes jeg da der er mange produkter med lav stivelses %, fx tm light, brogaardens leusiermix + div andre brogaarden produkter! Ellers er det jo meget simpelt bare at foder med lucerne, roepiller, grøntpiller osv... tja, jeg syntes der er mange muligheder og bestemt ikke besværligt!
Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...
Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.
Se præs. for mere info...
Er livet ikke skønt, at leve for at være til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ih tak ... |
|
|
Jeg vil bestemt se på den islændermüsli af Marias, det lyder som en god mulighed. Jeg skylder nok også at sige, at jeg er meget bange for at kombinere fodertyper selv, da jeg ikke kan hitte rede i alle de ting, hesten trods alt skal have. Altså, et fuldfoder eller i hvert fald et foder, hvor 'alt' er inkluderet, er indtil videre et must for mig. - ville dog ønske, at jeg havde tid/evne til at sætte mig meget mere ind i fodertingene. Og ja, jeg skal vist ha' rekvireret den dér store foderbog, som alle taler om ! Tak for hjælpen alle, her er da masser for mig at gå i gang med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min den |
|
|
af drengene for D&H Icelandic Power (han er ikke islænder), fordi dette produkt er et muslifoder og har et stivelsesindhold på 13% (og så er det ikke noget af det dyreste syntes jeg.) Jeg giver 1 kg om dagen samt lucerne , Icelandic power giver jeg 179,- for og bruger ca halvanden sæk om måneden og Hartog Lucerne giver jeg 150,- for, og det er ca en sæk om måneden. Så for under 500.- pr måned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er mange muligheder |
|
|
men du skal nok kigge over i avls og unghestefoder. Suregrow har stivelse 15%, ingen havre og en stor hest skal have 1 kg.Der er en del hvede i. TmSuper Plus og TM Hors balnace har stivelse 6-7 % og 1 kg er nok, der er ihvertfald ikke havre i Super Plus. Disse ligger ret højt i protein, hvilket ikke gør noget - da den samlede mængde er lav. Så kan du supplere med roepiller eller fiberpiller. En femte mulighed er Fiberlux Basic eller Champ som er lucerne tilsat vitaminer og mineraler, 1 kg dagligt er nok. Disse vil ikke komme over 200-300 kr/ mdr og det var dem jeg ville vælge, hvis vi ikke blandede selv. Kraft Groov er også fin. Eva
Til salg: 1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero 2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm 3. Lipizzanerføl 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo lige her |
|
|
Tjørnehøj mølle har lavet et nyt foder, müsli light, til forfangne heste osv. Der er 13% stivelse i og 15 kg koster 85 kr. Det er et super foder, med masser af yea-sacc i og andet godt. Det har jeg brugt siden det kom frem, og hestene ser godt ud, fin pels, gode hove, god energi og godt huld. Mine får ca. 1½ kg i døgnet. www.tjornehojmolle.dk/Hestefoder/ Sortiment/ForfangneHeste.htm
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
og barfodstrimmere burde forbydes....
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HorseLux |
|
|
Jeg kan kun anbefale HorseLux Fiber Pellets. Jeg giver 89,- for 25 kg. Og jeg skal bruge op til 1 kg. hvis Milan begynder at tabe sig meget. Eneste minus er at det kun er et tilskudsfoder, og der skal gives fuld vitamin ved siden af. Men det tager jeg nu ikke som et problem.
** Trine **
Ejer af: Nydam's Mr. Milan Ejet af: Frosti - Hustyrannen
Søger du billeder af varmblodshingste? Så prøv at kontakte mig. Jeg ligger inde med MANGE! Også tyske og GAMLE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jow grå hår... |
|
|
Det har jeg også haft. Min nordsvenske skulle under ingen omstændigheder have korn, så jeg havde da mit hyr med at finde et foder. Jeg faldt for horselux easy, horselux lucerne og har også tænkt mig at prøve deres fiberpiller af. www.miljoefoder.dk/250-249- horselux_foderplan.htm Horselux easy indeholder 7,5% stivelse og der skal kun udfodres med 100g pr 100 kg hest.Så han får ca 600g om dagen Jeg spæder op med lucerne og gulerødder så der er noget i krybben ved 3 fodringer. Fiberpillerne er indkøbt men ikke afprøvet endnu. Mht. valg af foder så skal man jo også lige finde ud af om man har nemt ved at skaffe foderet. Jeg bor 5 km fra det sted de bliver produceret jeg giver 126 kr for 15 kg horselux easy den holder i ca 25 dage. Lucernen koster 55 kr for 10 kg dem bruger jeg nok 2 af om måneden. Fiberpillerne koster 79 kr for 25 kg men den er jeg som sagt ikke kommet igang med at bruge, da min hest bestemt ikke manger FE  Så mit krybbefoder løber op i 260 kr pr måned + gulerødder. Hilsen Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det er absolut IKKE umuligt! |
|
|
Vi har 9 heste og fodrer rundt regnet for 3500 kr. pr. måned inkl. wrap og halm. Dette er inkl. "special" foder (Fohlengold) til vores to åringer. Jeg vil ligesom Rikke ♥skovvang♥ anbefale HorseLux Easy, der som beskrevet kun skal udfodres med 100g pr. 100 kg hest - for at hesten, er dækket ind. Foderet er lavet efter "fedt & fibre" princippet, hvilket nutidens forskning peger på, som værende "det bedste til heste." Indeholder desuden kun organiske mineraler, hvilket kun er gældende for meget få firmaer. Klart det bedste foder jeg er stødt på, hvis man sammenholder "kvalitet og pris." Vi supplerer op med fiberpiller, efter behov til den enkelte hest. Fiberpillerne er lavet efter samme princip, som ovenstående og er ligeledes et meget prisbilligt foder... Fåes i to næsten identiske udgaver, hvor vi pt. bruger HorsePro fiber fra NAG - disse indeholder lidt flere FE, end Fiber pellets fra Miljø foder, hvilket skyldes et lidt større indhold af hørfrø/olie. Miljø foder har dog først lanceret "deres" efter, at vi havde hjemtaget en palle fra NAG, - men valget falder nok på Miljø foders fremover, der alt andet lige, er en tand billigere og nemmere at skaffe (for os) - Fiberpillerne indeholder stort set intet stivelse og sukker. Vi tilføjer yderligere (efter behov) en smule lucerne, dog er det ikke alle hestene, der behøver dette, da HorseLux Easy også indeholder lucerne. Vores heste, er MEGET forkælede så til natmad får de sammen med deres wrap "hjemmelavet mash" bestående af roepiller, fiberpiller og lucerne - iblandet kogte afkølede hørfrø... Af "yderligere tilskud" kan nævnes Equioil omega 3-6-9 (hørfrøolie) ølgær, Equiforce Mun (urtetilskud, udfodres dog kun to gange ugentligt) og Hyben (3 af hestene) Som det fremgår af ovenstående, er det altså muligt at fodre billigt, UDEN at gå på kompromis med kvaliteten! OBS! Som nævnt længere oppe, er det ikke KUN indholdet af stivelse/sukker du skal kigge på, men i ligeså høj grad i HVILKE MÆNGDER foderet skal udfodres i - for at hesten, er dækket ordentligt ind med vit/min...
Med venlig hilsen Lone...
Stald Julshede...
Stifter af facebook gruppen:
Autisme: "Mennesket bag! - / Er Du Rigtig Klog!" ¤ autisme-GROUP ¤
Alle er velkomne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak til |
|
|
julshede m.fl. for den gode information. Ja, jeg skal huske at tage mængden i betragtning, det er klart. - har siddet og nærlæst om Horselux Easy, og det ser rigtig fornuftigt ud. Nu må jeg prøve at ringe til dem i morgen og høre mht. levering. De kommer jo nok ikke til Fyn med 2-3 sække. Ellers må jeg købe en palle og sælge videre af. Hvis ellers hesten kan li' det. Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lone/stald Julshede |
|
|
ville man med god samvittighed kunne erstatte leisure mixen med easy.. Den anden kender jeg bare rigtig godt og går ikke galt i byen- bruger 6-700gram til mine ride heste der rides i D&H kategori let+ De får til Fibre piller/roepiller og lucerne Er der en grund til du ikke bruger den nye Grow til dine ungheste`? (kan se du bruger fohlengold)
Venlig Hilsen
Line K. Jeppesen Nu mor til smukkke Smilla 09.04.09 Kommision/Hingste/Træning/Dommer www.nordhus.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lucerne |
|
|
Sascha (Sani og Halimah ox): Skal det virkelig forstås sådan at du fodrer med 50 gram lucerne dagligt? Det er jo ikke engang en håndfuld? Hanne 17: Jeg fodrer også så godt som stivelsesfrit, men jeg blander dog også selv og synes egentlig at det er ret enkelt. Til min store frederksborg på ca 600 kg giver jeg dagligt: 400 gram roe/grønpillemix, 150 gram Salvimin Grøn (koncenteret vitamin/mineraltilskud) 1 teske salt, 7 kg hø, 8-10 kg wrap. Han er på vedligehold. Hvis han skulle arbejde ville han få dobbelt op på roe/grønpiller (eller ½-1 kg lucerne)og evt 1 til 2 dl olie. Han SKINNER i pelsen og ser super sund ud. Han trives rigtig godt på dette foder.
Hilsen Christina med Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)
Samt venter Fassbinder føl maj 2010.
Kanoa og Maddy udlånes til dejligt hjem. Sammen eller for sig. Se annonce eller kontakt mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foderplan |
|
|
Som jeg har forstået det vil du gerne fodre din hest uden for meget stivelse og sukker, samt skal det være billigt. din heste får ca. 10 kg. wrap dagligt fordelt over 3 gange og så vil du gerne give et fuldfoder 4 gange om dagen. mit forslag er: at du giver hesten wrap ad-libitum, giver en rigtig god vitaminblanding fx salvamin grøn om morgenen eller fordelt ved hvert måltid til hvert måltid giver du så: 1 håndfuld lucerne med olie 100 g. linamix ½ liter blandet roepiller og grøntpiller til hvert måltid.(selvfølgelig når den er opblødt) Husk at roepiller og grønt piller skal stå i vand, jeg sætter over om aftenen og så er de klar til udfodring om morgenen, de kan holde sig til aften, hvis det ikke er for varmt i vejret. det er nok det billigeste og bedste jeg kender til. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Christina (Kanoa2): Ja, de får 50 gram dagligt. Det svarer til en lille håndfuld. Det får de om morgenen sammen med en stak gulerødder. Det er så de har lidt til deres vitaminer/mineraler. Om aftenen får de så hhv. 200 og 300 gram roepiller (tørvægt).
Sascha
Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX
Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:
www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder med Min. stivelse |
|
|
HiPro Hestefoder har Flexible Move,som har en meget lavt stivelse. Du kan kigge forbi hjemmeside: www.hipro.dk
Importør af : HiPro Hestefoder, Friesche Brok og Tinker Brok . Se på vores hjemmeside : www.hipro.dk eller www.frieser2.com til Forhandler. Hoppeføllet med fuld stamtavle sælges efter kåring/fravænning .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lygna *Nordhus* |
|
|
Hej  Det korte svar er ja! Horselux Easy kan bruges til alle heste, hvor du så evt. supplere med andet kraftfoder, alt efter hestens alder, aktivitets niveau, huld m.v Grunden til at jeg foretrækker H.L.E frem for eksempelvis et koncentreret vit/mineral produkt, er kort og godt, at jeg føler jeg får langt mere for pengene... f.eks struktur i form af lucerne, æblefibre (godt for fordøjelsen) og ikke mindst "mere foder" til "samme pris.." hvilket betyder, at eks. min gamle ponyhoppe kan nøjes med dette + "natslamb..." Vedr. dit andet spørgsmål om brugen af Fohlengold kontra Grow, kan jeg sige at jeg "altid" har været glad for dette produkt - Jeg har to, nu 4 års heste, der også fik det og jeg synes, at det er et rigtigt lækkert foder. - Jeg skrev i indledningen at H.L.E kan bruges af alle heste! Vores åringer fik fra første leveuge Fohlengold, der så efterhånden, blev sat gradvis op, men da de var omkring 4 måneder gamle fik vi lavet en "ny" foderplan, bestående af Fohlengold OG H.L.E i kombination og det fungere rigtigt fint... derved "opnås" et fuldgyldigt foder til føl/plage med, indeholdende reduceret stivelses indhold, - men stadigvæk tilpas "energirig" for en fornuftig vækst!
Stald Julshede...
Alle er velkomne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næhh... |
|
|
Hej Hanne Kender dit problem det er et helvede!!! Dit fleste havre-frie og "stivelses-fattige" produkter har et stivelses indhold på ca. 20% og det mener de er "normalt", Brogaarden anbefaler sågar et af disse produkter til forfangne heste og heste med mavesår? Jeg har en hest med mavesår og har et stykke tid fodret med Horlux Müsli og Lucerne, men hun spiste sjældent op og for en tre uger siden slet ikke. Så gik på foderjagt igen og Equigard er altså bedste alternativ, kan bare ikke forstå du giver 280 kr. for 20 kg., jeg giver 248? Hvad angår mængden skriver Hippolyt selv 500-1500 gr dagligt alt efter træning? Min får 1300 gr. og 400 gr. Lucerne (fylder meget) Så fodrer for ca 560 kr. pr måned. Det er kun ca. 100 kr. mere end da jeg fodrede med Horselux! Og nu er krybben fuldstændig slikket ren:o)
Håber du kan bruge det:o) Mvh. Søs Pedersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Lone |
|
|
det giver lidt at tænke på ville godt have det enklere herhjemme.... men hvis man skal fodre ungheste på alm. foder hvad skal man så tænke på Protein ekstra vitaminer`?
Venlig Hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder.............. |
|
|
Julshede »Stald Julshede: Det lyder meget godt det horselux, men det fås nok ikke på sjælland? Hvad koster horselux easy iøvrigt? Jeg var også selv interesseret i fiberlux, men den ligger på de 24% stivelse, men ja hvorfor give foder med 15-25% stivelse hvis man kan undgå det, eller få det lavt såsom 7-9% istedet.
Christine
Stald Granly fjordheste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder... |
|
|
Lygna *Nordhus*: Hvis din unghest ellers fodres med rigelige mængder hø/wrap, vil den som udgangspunkt være dækket godt ind med protein på den konto... Nu ved jeg ikke "hvor ung" en hest vi taler om, men fiberpillerne, vil også være egnet, sammen med eks. Horselux Easy. Er den f.eks kun et "stort føl," der stadigvæk kræver energi for vækst, vil jeg stadigvæk mene, at H.L.E kan bruge, sammen med et andet "følfoder.." - selvfølgelig "udregnet" i en foderplan Der skal selvfølgelig tages udgangspunkt i den enkelte "unghest," da der kan være stor forskel på, hvor meget "energirigt" foder, der kræves. Eksempelvis er mine to 4 års nemme, at holde huld på og det samme gælder for åringerne. Ellers bruger vi som sagt lucerne som supplement, hvis det er nødvendigt. Lucerne er også rig på protein (og lysin) Men derudover kræves der ikke tilsætning af yderligere vitaminer/mineraler. ------------------------------------ ----------------------------------- Stald Granly: Mit bedste råd må være at ringe til Miljø Foder, enten i Viborg eller Ikast... for at høre nærmere om mulighederne! Horselux Easy koster 126 kr./15 kg
Stald Julshede...
Alle er velkomne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|