Hej
Jeg har 3 heste gående hjemme hos mig selv. Et DV føl på 8 måneder, en DV plag på godt 1½ og en pony Welsh sec. a på 3 år.
Jeg vil gerne, at de går ude så meget som overhovedet muligt og lukker dem derfor ud kl 6.30 om morgenen når de har fået deres krybbefoder.
På marken, hvor de går, har jeg kørt en wrap-balle ud de kan gå og spise af ad libitum. Jeg lukker dem ind igen ved 18-19 tiden -nogle gange bliver den 20.
De har en lade med halm i, hvor de kan gå ind og søge ly. Det gør de bare ikke, da høet står ude på marken!!!
Ponyen, er ved at blive ret overvægtig af al den gode wrap (den er ellers slået sent, og er med meget struktur). Tidligere har jeg haft mundkurv på ponyen, da den jo bliver fed! Men jeg synes faktisk, at det er synd når der er sne, for der kommer sne ind i mundkurven og det sidder så der som en snebold og gør mulen helt vildt kold. Endvidere, skal den jo også ha' noget grovfoder til at holde varmen med når de går ude i både regn, sne og blæst det meste af dagen.
De får alle minimalt krybbefoder, så det er ikke der skoen trykker!
De har alle en ret tyk vinterpels i hvert fald de 2 ældste og ingen af dem ser ud til at fryse!
What to do? Altså med den fede?
//Maria