Nu kender jeg jo ikke din hest Bettina, og jeg kender ikke meget til kalvepiller, ud over når vi har givet det til kalve 
Men nej, jeg mener ikke en hest der skal yde noget, kan leve af roepiller udelukkende, men der er sikkert andre der mener andet. Hvis et kg roepiller koster 2 kr, så vil jeg hellere give 2 kg hø, som også koster 2 kr.
Jeg har selv haft kolik tæt indepå nogen gange, heldigvis for mange år siden, og har også haft opereret heste for tarmslyngel.
Jeg har selv blandet foder igennem flere år, men valgte at skifte til Marstall for ca fem år siden, og jeg holder lige så god økonomi ved det, og mine hestes stortrives, og det er nemmere end gå og blande lidt af dit og dat hele tiden.
Jeg ville nok vælge et kvalitetsfoder, om det er Marstall, D & H, Cavalor, Spillers etc. er stort set et spørgsmål om du er til Audi eller Mercedes. De er dyre i indkøb, men meget sjældent når man regner dags prisen ud.
Hvis du vælger et kvalitetsfoder, skal de tit ikke have så meget, en hest som din vil ca skulle have ca 1,7-1,8 kg (slag på tasken, jeg ville skulle vide mere om den, for at kunne sige noget mere nøjagtig) af mange af Marstall´s produkter, og hvis du rider på ham, og han måske har lidt svært ved at holde huld, kunne CornMusli være en mulighed.
Derudover vil jeg forsætte med lucernen, som du har i forvejen, det er bla. super til at forlænge tyggetiden, samt giver ham masser af hø. Lidt olie dagligt, ville jeg også forsætte med, og når man siger olie så skal man også sige E-vitaminer, men det er der tilsat ekstra i f.eks. CornMusli. Desuden så længe man ikke giver store mængder af olie, behøver man ikke bekymre sig vildt og inderlidt om E-vitaminerne, hvis hesten får en tilskudsblanding hvor det er tilsat, og det er der næsten i alle.
Jeg ville også forsætte med her om vinteren at give ham Mash to tre gange om ugen, evt. tilsætte lidt ekstra opkogt hørfrø.
Annette