Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forvridning i hovledet?
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 10:56
Jeg har en hest der står med en forvridning nede i hovledet. Dyrlægen sagde at at det var en meget let forvridning.

For en måned siden var han til dyrlægen, hvorde fandt ud af hvor det var, og ga ham så ledvæske.
Så i torsdags var han stadig ikke rengående, og fik lagt ledvæske en gang til.

Men hvis han ikke er rengående efter en måned, ja så skal han have lagt ledvæske ind igen, og hvis det ikke hjælper, ja så kan forsikringen tage ham allerede (skal ikke forståes at jeg så vil give op)

Men mit sprøgsmål til jer.

hvad er jeres erfaring med det, kommer de sig???

Hilsen Marlene&Willie

Jeg rider på en lille hest, og alle siger, denne hest kommer ikke langt pga størrelsen, men så vender jeg mig langsomt om og siger: "Det ikke størrelsen, men gørelsen" :-)
0
0
Svar på denne tråd

Kodeledsforvridning
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 11:17
Hej Marlene
Jeg mener bestemt at din hest kan komme sig. Du skal ikke opgive, men have en masse tålmodighed. Jeg har ikke meget fidus til ledvæske sprøjtet ind i ledet. Jeg har god erfaring med produktet Artoflex og glucosamin + MSM. Dette skulle være naturprodukter der hjælper dyret til at genopbygge ledvæske og ledbrusk. Ellers vil jeg som alternativ behandler foreslå dig at du enten får en massør ud eller en dyrekinesiolog. Du skal også huske at når skaden er overstået at du genoptræner din hest stille og roligt. Du skal nok forvente at du skal bruge mellem 10 og 12 uger.

Med kærlig hilsen
Annette

Alternativ behandling til dyr
0
0
Svar på denne tråd

det ikke en
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 19:09
kodeledsforvridning, men en hovleds forfridning.

men er atroflex også godt til det?

Hilsen Marlene&Willie

Jeg rider på en lille hest, og alle siger, denne hest kommer ikke langt pga størrelsen, men så vender jeg mig langsomt om og siger: "Det ikke størrelsen, men gørelsen" :-)
0
0
Svar på denne tråd

forvridning i hovled
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 21:35
er en "led" en at komme af med..... :-(

min hest fik en sidste forår - det tog flere måneder.

forvridningen fremmer en non-inflammatorisk betændelsestilstand og kræver behandling.

du kan læse mere på www.netdyredoktor.dk under "hest", "sygdomsleksikon" og vælge H i alfabetet - så kommer der sygdomme med h op - heri blandt hovledsbetændelse.

Held og lykke med det B-)
0
0
Svar på denne tråd

Til Andersen
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 12:02
Tak for linket. :-)

Hilsen Marlene&Willie

0
0
Svar på denne tråd

Hej Marlene.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 00:32
jeg har en god bekendt, som har en hest som har kodeledsforvridning.
Det blev konstateret ved at hendes dyrlæge, sprøjtede noget ind flere forskellige steder. De fandt ud af hesten var både belastningshalt og fremføringshalt.
Så hesten fik en behandling i kodeledet, og hun fik besked på at den måtte ikke røres i 6 uger. Og hun skulle lade den gå tiden ud, og så genoptræningen startede med skridt i en lang periode af korteintevaller osv.
Så jeg syntes du skal den give den rigtig god tid til at komme over sig.
Der kan nemt gå længere tid inden hesten kommer sig. Så du bliver nød til at bide i det sure æble, at lade den gå. Men sørg samtidig med at den ikke tager for meget på. Jo mindre vægtbelastning, jo bedre er det.
Mvh. Lotte.
"Oldenborg heste kan og vil"""Dejlig Oldenborg vallak sælges
0
0
Svar på denne tråd

Til lotte
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 18:37
Helt klart, den får alt den tid den skal have, jeg har ikke travlt.

det jeg mere ville hen efter var bare om min hest overhovedet havde en chance for at blive god igen, kender jo desværre ikke så meget til sygdommen!

Hilsen Marlene&Willie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider