Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Staldbandager/gamacher
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 11:41

Jeg plejer ikke at være bruger at staldbandager eller gamacher, men da det for en periode kommer til at være nødvendigt, grundet de vedvarende og meget kolde temperaturer..

Jeg vil jeg gerne høre hvordan I som bruger dem, bruger jeres.. JAH altså, står de feks kun med det om natten, og ikke på fold.. Eller står de kun med dem lige efter ridning, eller hvordan?? Gerne også af hvilken årsag i bruger dem, og evt også hvilken slags det er..

Jeg vil komme til at bruge dem, så Bana kan holde varmen, da hun tilsyneladende kan fryse, grundet de bare ben for hun er varm nok under dækkenet.. Men er så bekymret for, med de timer hun skal gå på fold, har hun så vænnet sig til at være varm på benen også, så det er nødvendigt at hun har noget på de 10timer de normalt står på fold, eller kan jeg så let taget dem fra hende igen, fordi temperaturen til den tid alligevel er knap så kold??

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 12:06

Hvis det er fordi du syntes din hest fryser på benen, så ville jeg slet ikke putte noget på!!

Syntes du er lidt pylleret, bestemt ikke ment negativt ;-) Men jeg tror helt sikkert din hest overlever uden "dækken" på benene!

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

måske istedet
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 12:09

at det er en ide med et ekstra dækken på fold?

Har den stråfoder på folden? - det generer jo varme at spise :)

Heste er generelt bygget til at kunne tåle at stå koldt - og især benene er ikke der hesten fryser.

Hvis hun fryser er det kroppen du skal holde varm - når hun er ude.

Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges

Nisha & Sorteper søger part

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

ikke putte dem på
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 21:50

Hej

Jeg forstår egentlig godt din tankegang, men er hun varm nok under dækkenet og den nederste 1/3 af ørene ikke er kolde, så ville jeg bestemt ikke begynde at putte noget på hende "bare" pga kulden.

Vi kan også putte for meget på vores heste, og på den måde faktisk gøre dem svagere end de ellers ville have været.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 11:14

Nu vil jeg bestemt ikke bar gøre det for at gøre det, for det bliver jo noget døje når de skal af igen, med tilvænningen..

Men sagen er at HUN fryser pga "bare ben" ikke noget hun plejer, men gjorde det uden tvivl en enkelt dag i for mange timer på folden, hvor hun var lun under dækkenet, men rystede helt vildt.. Og sagen er at nu er hun blevet forkølet og det har hjulpet med varme på benen og derfor mangler jeg lidt staldgamache erfaring..

Kunne det hjælpe med bare et ekstra dækken, så ville det jo være nemt.. Men hun er altså varm nok under dækkenet, hvor der pt er et ulddækken under..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider