Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Frosne gulerødder
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 19:36

Hvordan er det nu med frosne gulerødder? Der er noget, der siger mig, at det ikke er ret godt for hestene, men er ikke helt klar over hvorfor???

0
0
Svar på denne tråd

123457
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 20:10

chancen for spiserørsforstoppelse stiger mange gange hvis de får frosne gulderøder... og da en hest ikke kan kaste op kan dette være en meget smærtefuld oplevelse for en hest...!!! jeg tager gulderøderne med hjem og tager så det med jeg skal bruge hvergang jeg fodrer... men jeg fodrer så også selv alle hverdagene... så det er ikke et proplem for mig...

Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden

www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør 2 ting
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 20:26

Her hjemme tager jeg gulerødderne med ind så er de ikke frosne når de får dem. Min opstaldede hest hun får hældt kogt vand over hendes de ligger i en flamingotønde som ellers kan holde dem frostfri de alm vintre her hjemme men nu hvor det er så koldt så kan den ikke holde dem helt fri for frost.

0
0
Svar på denne tråd

Næste måltid
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 10:20

Jeg tager gulerødder til næste måltid med ind i varmen og lader dem tø op. Hvis de først har været frosne rådner de hurtigt, så derfor bliver de tøet op lidt ad gangen.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

stivelsesindholdet?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 12:09

Kan det passe, at stivelsesindholdet i gulerødderne forøges væsentligt, når de har været frosne? Synes jeg har læst det et sted, men er ikke sikker...

0
0
Svar på denne tråd

Frosne gulerødder
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 12:43

Man kan købe sådan nogle fine flamingotønder i byggemarkedet, til grøntsagsopbevaring. Størrelsen er som skabt til en sæk gulerødder og så bliver de hverken frosne eller bliver delt med evt. mus.

Hilsen Nana

- som mangler følgeskab i Hedeland. Klik her

17,5" Spalding med flair, her og nu-tilbud kun 4.000,-

Se annoncen her for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

gulerødder
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 13:14

Gulerødder: Indeholder karotin og fibre....ikke stivelse ???

Selvfølgelig også en masse A vitaminer og andre vitaminer.

Så er de frosne, optø dem blot med varmt vand... Jeg tror det eneste der sker med frosne gulerødder er at de bliver hurtigere dårlige når de tør op, og muligvis mister lidt af vitaminerne.

Citat fra ridemagasinet equipage:
Pas på frosent foder
Gulerødder skal opbevares frostfrit, eller kan de give spiserørsforstoppelse, kolik og diarre. Roepiller må heller ikk udfodres frosne- hæld kogende vand over, hvis de er frosne. Hvis hesten ikk er vant til at spise frosent græs, så undgå at lukke den ud på meget kolde dage.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 23:41

Mine gulerødder opbevarer jeg rullet sammen i et dækken og jeg troede, at det holdt dem frostfri, men det gik op for mig, da hestene havde fået dem, at de var en smule frosne : ((

Bare der ikke er sket noget ? Det er et par dage siden og de ville vel have vist tegn med det samme, mon ikke ?

Det lyder smart med den bøtte !

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 20:43

Jeg har smidt mine ud pga. frost..

<3 Kristina & `Starlight´s Sidney` <3

Har din hest været "dum" idag?? Prøv at kigge lidt indad...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider