Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

magnesium effekt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 07:40

hej !!

vil gerne høre lidt om effekten af magnesium tilskud, synes du det har hjulpet din lidt stressede hest ?

har pt en 4 års ox hingst, der fodres med leisure mix, roepiller og ca ½ mål hippolyt mash, og massere af wrap, han er ung og uerfaren og virker til at være en dreng der gerne vil bestille noget, hvilket vi self er igang med at lære ham, sadelvant m.m skal snart igang med tilridning.

jeg har lige fået ham hjem for ca 14 dage siden og han stresser altså en del i visse situationer, primært i sin boks, står pænt på fold osv.

jeg overvejer at prøve tilskud, men vil da gerne vide om i synes det har hjulpet jeres heste ?

mvh carina

ps: høre gerne mængden og hvor i køber det hænde, og gerne pris.

www.staldcado.webs.com

Nu med 2 stk dejlige Ox Hingste.

Og amerikanske miniature.

De fås ikke smukkere

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 10:09

Jeg har aldrig selv brugt det, men kender flere, der har haft en hvis effekt af det. Så der er helt sikkert noget om snakken, særligt hvis hesten i forvejen mangler magnesium.

Men hvis jeg var dig ville jeg nok bruge noget energi på at finde ud af hvorfor hesten stresser i bestemte situationer - særligt når den ikke er nervøs / stresset hele tiden. Så tyder det altså på at der er noget, som generer den eller noget den har svært ved at tackle når den fx står på boks. Er der noget konkret, som stresser den i bestemte situationer, ja så forsvinder det næppe af at du giver den div. tilskud.

Derudover skal du nok også have i baghovedet at hingste kan have brug for lidt længere tid til at falde til ro et nyt sted, da det kan tage mere tid for dem at vænne sig til en ny flok, nye omgivelser osv.

DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd

De færreste heste har
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 16:36

Magnesium mangel i DK kig fx i den store foderbog den er god at læse i også med hensyn til den Jungle vi går rundt i og tro vores heste mangler...

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nu mor til smukkke Smilla 09.04.09
Kommision/Hingste/Træning/Dommer
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 17:24

nu osse selv han er rigeligt dækket ind, så jeg giver ham lige et par uger mere og ser hvordan det går, det kan være noget af det går ind under vinter kuller og noget kommer fra at det er så nyt det hele for ham.

men tak aligevel.

mvh carina

www.staldcado.webs.com

Nu med 2 stk dejlige Ox Hingste.

Og amerikanske miniature.

De fås ikke smukkere

0
0
Svar på denne tråd

magnesium...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 17:02

Magnesium kan ved mangel blive tilsat i en 6-8 uger uden at der sker skade. Men derudover skal man soerge for, at der ikke kommer ubalance i calcium / magnesium forholdet.

For meget calcium giver arthritis - for meget magnesium tager materiale fra knoglen og giver skoere knogler.

Laes baade Linsey (biochemist) og Dr. Kellon's svar i flg article:

www.naturalhorsetrim.com/ Magnesium_posts.htm

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 14:49

Jeg giver min hest magenesium her i vinteren fordi han er helt oppe at ringe i den her frost :S

Og det har en mere berolignede effekt på ham. Det som om han hviler lidt mere i sig selv og slapper en smule mere af end hvis han ikke fik det :)

Han får max dosis pt .

Dejlig, godmodig Haflinger hoppe sælges billigt som let/hygge dressur- og skovturshest.

Har en skade, som gør hun ikke må ride "hård" dressur eller spring.
McLean trænet, meget simpel og tillidsfuld.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider