Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Frossen vand på folden
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 14:46

Hej kloge HN'er

Min pony står på en rideskole og der er ikke mulighed for at holde vandet på foldene frostfrit.

Hvor lang tid er det forsvarligt, at lade dem gå ude - uden adgang til frisk vand - så længe vejret er som det er nu og der ligger sne på folden.

Hilsen Pia

Ikke bare mor - men ponymor

0
0
Svar på denne tråd

vand på folden...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 15:12

Hos os fryser vandet også på folden. Jeg lader mine gå ude maks 4 timer uden vand. Jeg mener ikke hestene tager skade af dette i dette vejr.

Mine virker heller ikke tørstige når de kommer ind, da ingen af dem går til vandkoppen i boksen når de kommer ind.

Hvis du ønsker at lade hesten gå ude længere tid, kan du jo gå ud med en frisk spand vand midt på dagen og tilbyde dem.

0
0
Svar på denne tråd

vand midt på dagen
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 15:43

Her fryser vandet også. Jeg giver dem vand midt på dagen og de står ude fra ca 6 - 16. Men de er nu ikke synderlig tøtstige. Dikker max 2 spande og der står 5 heste. Og de går heller ikke her i vandkoppen når de kommer ind.

MVH Tina

Tilbyder at udarbejde og ansøge om enkeltbetaling (HA støtte). (Du Får 2050-2250 kr pr HA). 750 kr 1. gang der ansøges, 500,- ellers

Opstaldning tilbyder 7490. 1150,- i boks 950 i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

vand....
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 16:31

Her faar de varmt vand hver 6 timer da det fryser godt.

Hestene i denne tid spiser megen hoe for at faa micro-organismerne, der dannes ved at spise dette. Disse organismer afgiver varme som bi-product og derved holder hesten var.

Naar de spiser toerfoder ( hoe) drikker de tilsvarende.

Spiser de uden at kunne drikke giver det colic.

Finder de ud af, at de3 ikke har adgang til drikke, kan de godt gaa fra maden og saa fryser de.

www.extension.org/pages/ Cold_Weather_Feeding_P...for_Horses

www.thehorse.com/ ViewArticle.aspx?ID=13448

www.myhorse.com/health/seasonal/ wintertime_dehydration...e.aspx#top

www.greenhorn-horse-facts.com/ colic.html

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

vand vand
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 16:39

Jeg tilbyder min en spand varmt vand ( han elsker det )midt på dagen. 10 l. drikker han, der er halm på folden som han spiser af.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 16:46

Tak for svar allesammen, så blev jeg også klogere idag :)

Hilsen Pia

Ikke bare mor - men ponymor

0
0
Svar på denne tråd

Min løsning
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 17:09

Jeg har en isoleret vandbalje, så mit vand fryser ikke i løbet af dagen.

Til aften når hestene kommer ind, kommer jeg 2 kander varmt vand i og lukker låg på (isoleret låg). Næste morgen har jeg igen frostfrit vand, som holder hele dagen. Hvis det er meget slemt, kommer jeg varmt vand i til morgen. Dermed ingen problemer.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej.....
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 17:20

Hos mig er der heller ikke frostfrit vand på folden, så de får slået hul på vandet/får nyt koldt vand om morgenen, når de lukkes ud.

I løb et af dagen fryser vandet til - men det er der råd for - den gamle vallak har lært de to unge plage at man bare skal knalde hul på vandet med et forben Så de klarer sig selv i løbet af dagen.

Til gengæld drikker mine heste RIGTIG meget vand for tiden - da alt foregår med spandeslæberi, så har jeg HELT styr på hvor meget de får.

Om natten drikker de hver 20 l af spande.

På fold får 90 l ud til sammen - og de tømmer næsten baljerne i bund dagligt.

Deres foder består så også primært af hø - så der skal vel noget til at få det til at glide ned.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 20:16

Ved hver fodring tager jeg et par spande meget varmt vand med ud og hælder i vandbaljen på folden (løsdriften). Nemt, hurtigt og det virker. Ingen frosne vandbaljer hos os :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 20:42

Hvor kan sådan en isoleret vandbalje købes? Kan man selv lave en?

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sådan en vandbalje
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 07:00

kan sagtens selv laves. Det kræver 2 store vandbaljer i 2 forskellige størrelser (den ene skal kunne være inde i den anden). Der skal være ca. 2,5 cm mellemrum. Dette mellemrum skummes (sådan noget gult skum), som håndværkerne bruger.

På toppen har jeg fået lavet et låg, som også er isoleret (låget er isoleret med flamingo).

Nemt og utrolig velfungerende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider