Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bruger I hoof Ware eller Cavallo boots
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 14:22

til jeres heste?

Hvad er jeres erfaring med disse/holdbarhed?

og hvordan med beskæring?

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 18:24

Hejsa,

Jeg har et par cavallo boots til min fjordhest. jeg har først købt dem her i efteråret, men de virker super slidstærke, dog synes jeg det er lidt noget bøvl med den løse neoprensok man skal have inden i. Men når de først er på sidder de super, og bliver siddene i alt terræn.

Mht. beskæring så er det vel ens for alle hovstøvler at hovene skal holdes i ca. samme længde hele tiden for at støvlen passer. Personlig retter jeg bare kanten til hver 14 dag med en hovfil og det fungerer for mig, men jeg har så også været på kursus og lært hvordan man gør. Og smeden tjekker dem også når han alligevel er ude og ordne de andre heste i stalden...

Venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

cavallo
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 19:50

Jeg har brugt cavallo boots til min et lille års tid. Og det har virkelig fungeret fuldt ud optimalt. De er brugt 1-2 gange om ugen på tur siden feb mdr 2009. Og de er ved at skulle udskiftes, men holdbarhedn afhænger meget af hvordan din hest slider dem. Min hest slider dem fortil og det er også det eneste sted hvor de er meget slidte ellers fejler de ikke ret meget:0)

Ang beskæring er min blevet beskåret ca hver 6-10 uge som hved normal beskæring.. Når hesten er nyskåret har jeg lagt en sål( købt til) i skoene og derefter taget dem ud igen efterhåndene som hovene er vokset.

Håber det kunne bruges..

Vi er flere i stalden der bruger dem nu og vi har faktisk ingen heste mere med jernsko.:0)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt begge dele
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 22:36

hoof ware er jo hvis den skal have konstant aflastning, ligesom en sko. Hvor med boots skal den kunne gå uden på folden. Min hest beskæres hver 4. uge så hoven holdes ens, dvs aldrig bliver for lang.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

easy boots
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 23:05

jeg bruger easy boot på forhovene. De har holdt et år nu og jeg er meget meget glad for dem.

jeg ved godt at det ikke var dem du spurgte til men jeg tillod mig at nævne dem alligevel.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider