Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spiser afføring..
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 15:03

Hej!

I stalden er der en vallak på lige knap 14 år. Han går normalt sammen med en anden vallak, men får lov til at besøge mine hopper under opsyn engang imellem. Når han så er på besøg hos damerne og de laver en gang møg, så går han hen og snuser, hvorefter han æder deres afføring.

Pigen der ejer hesten har forhørt sig i det lokale foderlager om noget tilskud, da han jo højst sandsynlig mangler noget i foderet (han får Vrinsk). Hun købte så Havens Urteblanding, men det har ikke hjulpet. Han æder stadig mine hestes møg... og det er kun hoppernes ikke den vallak, som han normalt går med. Han er nederst i hirakiet, når han er på besøg hos hopperne og øverst når han er på sin normale fold med den anden vallak.

Hvad kan det skyldes?

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

White Boy
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 15:10

Det skal sige det er min pony.

Louise Knudsen & Nederland's White Boy

0
0
Svar på denne tråd

spiser afføring
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 10:53

Når heste spiser andres afføring, er det ofte fordi der er ubalance i maven, og at den mangler nogle af de bakterier, der normalt er i tarmene.

Spørg evt efter en gærkultur. Blue Hors havde en god en, Bodyguard, men den er vist ikke på markedet mere. Men der er nok en anden istedet.

Hvis hesten f.eks. har haft tynd mave, eller fået noget medicin, kan der komme denne ubalance, og hesten prøver så selv at sørge for, at få de bakterier igen, ved at æde afføring.

Man ser specielt føl og plage gøre det.

Camilla.

*********************** www.kaabers.dk ***********************

Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 11:17

Hesten spiser KUN mine hoppers afføring, ikke den anden vallaks. Det er det, der er lidt mærkeligt.

Sascha

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

qwerty
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 20:59

Vi har haft en ligende situation hvor jeg har mine heste er opstaldet. En 11-13 årige vallak der også spise hoppers afføring. Jeg undersøgte det lidt på nettet, og det eneste jeg kunne finde, var at de enten mangler noget (vitaminer/mineraler/andet) eller det kunne være af kedsomhed.

Har ikke fundet "den rigtige" løsning, men det er hvad jeg har fundet ud af indtil videre. Hvis du/I finder eller får en god forklaring så er jeg meget interesseret i at høre den

Trine Hvid

Wintec 2000, dressur sadel, 17" sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456790
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 22:07

Da min gjorde det fik jeg også at vide at det var fordi at han var i underskud af vitaminer/mineraler. Fik det ændret og han stoppede med at spise afføring.

Det jeg tænker med den her pony er, lidt latterlig tanke, men kan det være noget "det er mine hopper agtig" altså en form for at vise at det er hans tøser?

Tænker jeg fordi du síger a´t den KUN gør det ved hopperne...

MVH Pernille

Søger opstaldning Århus-Omegn

Søger: Travhest ca 170 stg Dear Tana C (vist kaldet Tana)ca 14 år.

-Skimmel/hvid ponyhoppe "Flimmer" ca 20 år

-Nordbagge blanding Hoppe "Chili" ca 20 år

0
0
Svar på denne tråd

blodprøve???
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 00:11

Som alle andre så mener jeg også den å mangle noget.

Måske dyrlægen kan tjekke det med en blodprøve?

Nok er det måske en dyr løsning men inden du har eksperimenteret med 10 forskellige slags tilskud før du finder det der virker så er det nok samme pris...

Hilsen fra

Strit 77

Hestetrailer sælges: Se præs.

Kontor-elevplads søges!

Til start sommer 2010.

Af seriøs voksenelev!

0
0
Svar på denne tråd

Mine drenge
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 10:03

spiser også hoppernes afføring, nogle gange. Og helst når hopperne er i brunst. Det er en hingste ting...

(den ene er hingst og den anden valak)

Jeg mener ikke at der er grund til bekymring hvis ikke det er noget den gør konsekvent, men det kun er hoppernes gødning den spiser...

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 14:45

Det kan os være saltmangel, men det nu os mest hvis de begynder æde jord.

Jeg ville få taget en blodprøve på hesten for at finde ud af præcist hvilkne vitaminer den er i underskud af.

Dejlig, godmodig Haflinger hoppe sælges billigt som let/hygge dressur- og skovturshest.

Har en skade, som gør hun ikke må ride "hård" dressur eller spring.
McLean trænet, meget simpel og tillidsfuld.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 17:09

Nu skal det lige siges, at det ikke er min hest, men jeg har bare oprettet det her indlæg for ejeren.

Hesten har fri adgang til salt i boksen, så det skulle være på plads + han får Havens Urteblanding (som de anbefalede i det lokale foderlager til at afhjælpe problemet).

Jeg tænker også lidt, at det måske er dominans. Hvis den her vallak virkelig mangler noget i sit foder, så burde han jo egentlig også æde den anden vallaks afføring...?

Vallakken er meget glad for hopperne, derfor går de også normalt adskilt.

Sascha

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider