Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ondt i ryggen
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 16:14
Jackie har pludseligt fået meget ondt i ryggen..

Det sidder fra bagsvidslen af sadlen og hen over lænden og hun er så øm at når jeg strigler med en plastikstrigle så "giver" hun sig når jeg rammer dér :-(

Jeg har talt med dyrlægen som ikke kunne se nogen grund til at han skulle kigge på hende 8-)

Hun er rengående men en anelse tyk pt pga græsset.

Min sadel er stubben og den har hun gået med i 2 år uden problemer og den blev omstoppet sidste år og er vurderet til at passe hende fint.

Nogen idé om hvad det kan være ??

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

SADDLEN.........
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 16:28
Ja, desværre du må nok få fat i en sadelmager. Jeg kan ikke se anden udvej; hvis dyrlægen mener at den ikke fejler noget.

Den er ikke blevet stukket af et stort insekt eller andet, det kan også give ømhed i ryggen.

Men du kan også selv teste din saddel, du skal kunne ride i trav på begge volter hvor du skifter imellem letridning på rigtig og forkert diagonal uden at hesten skifter takt eller takter urent. Gør den det så ligger sadlen forkert.

Mvh.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

massage...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 16:51
prøv at få fat i en massør - de kan let få ondt i ryggen - faktisk har mange heste ondt i ryggen uden det akn ses på dem. så hvis jeg var dig ville jag få fat i en massør og få hestne tjekket igennem. hvis det ikke bare sidder i musklerene så kan massøren se det og sende dig vidre til en kiropraktor.

knuzzz nina
0
0
Svar på denne tråd

Hej June
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 18:15
Mit råd: Få gjort noget med det samme, det kan udvikle sig til en masse lort og til sidst ahr du ingen hest at ride.

Har selv været ude for det og fik ikke gjort noget i tide, så hesten kan ikke rides idag og har kun chance for at få den tilbage som ridehest ved at sende den til Tyskland (til sådan en eller anden ekspert) og det kan godt være lidt svært at få råd til!

Få fat i en hestemassør!
Jeg prøvede Tove Nielsen hun er uddaneet i Biokinesiologi, kranio-sakral terapi og Zoneterapeut, måske kan hun hjælpe? :)

.:: DV Powaaaah :P - Mine Stjerner Lori & Mutti - :D ::.

~ All Animals Except Man, Know That The Ultimate Of Life Is To Enjoy It ~

- .A. - | At Leve | - Citat Anna -

0
0
Svar på denne tråd

Ondt i ryggen...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2004 21:58
Jeg vil anbefale dig at få fat i en akkupunktør eller en kiroprakter.

Min hest Bianca havde også dårlig ryg, hun var meget meget øm, og jeg havde dyrlæge til hende som ikke kunne se der skulle være noget galt overhovedet.

Men jeg nægtede at tro på dyrlægen og fik Tove Due til at komme og kigge på hende. For det er ikke normalt at hun var øm, bare af at blive striglet som du fortæller at din også er..

Tove fik så kigget på hende og hun havde nogle hvirvler i nakken og i lænden der sad forkert.. De blev sat på plads den aften hun var der og så skulle Bianca have ro i nogle dage. 3 dage efter var hun fit 4 fight og klar til at blive redet igen.. Og havde overhovedet ikke problemer med ryggen mere..

Driv ikke en hest med hug
men med havre

Knus Rikke & Bianca

0
0
Svar på denne tråd

june jeg ville
Forfatter: 
Dato:  29-05-2004 00:01
da som det første skynde mig at skifte dyrlægen ud med en anden.
han skulle ikke affærdige mig med at han ikke mener at hesten skal kigges på!!
han kan jo ikke vudere det i en tlf.

hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her
0
0
Svar på denne tråd

Efter 4 dages
Forfatter: 
Dato:  30-05-2004 11:35
ro kan jeg nu konstatere at hun ikke har lige så ondt i ryggen som før :-(

Jeg vil prøve at få en sadelmager til at komme og kigge på hendes sadel imens hun bliver redet og ellers så vil jeg kontakte en massør i nærmeste fremtid..

Tak for jeres indlæg :-)

June

En kujon er en der tænker med benene i farlige situationer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider