Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hovseneben
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 11:31
Min lille hyp har forandringer på hovsenebenet, i det ene forben. Han er behandlet i slimsække omkring hovsenebenet, og får nye ringsko på.

Dyrlægen mener at det nok skal gå, men efter at have læst om forandringer på hovsenebenet, er jeg blevet i tvivl.

Har du prøvet noget ligende ?

Kommer den til at gå igen ? (dressur LA)

Hvor lang tid gik der før at hesten var igang igen ?

Jeg er noget bekymret for min lille hyp.

0
0
Svar på denne tråd

hovseneben
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 18:04
hej julle. Min hest fik også konstateret hovsenebenssyndrom , det var i septermer sidste år, og jeg var bare knust jeg har også læst om det, og det bliver man jo ikke gladere af. Han fik to behandlinger med 14 dages mellemrun også i slimsækken, så stod han i 3 måneder, det vil sige han gik lidt på fold, og vi svømmetrænede med ham. Den 1 januar begyndte vi genoptræning efter et program vi fik af dyrlægen, i dag er han på fuld styrke, har været ude og starte igen er også dressurhest, har lige gået m på mors med en 5 plads og gået flere stævner nær de 70 procent. Vi giver ham 7 g ren glukosamin hver dag, har gjort det lige siden og det tør jeg ikke holde . Håber på det bedste for dig din hest
0
0
Svar på denne tråd

Giv din hest glukosamin..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 22:20

Min vallak har også hovsenebensbetændelse,- og har i de 4 år været halt ind imellem. Siden jeg begyndte i efteråret at give ham glukosamin, har han været haltfri,- lige undtagen nu, da han vred om på benet p.g.a. et kanonslag, som nogle børn smed, da jeg red forbi...TRÆLS.

Dog kan han ikke holde til stævner mere,- men da han nu er 20 år,- er det vist også tiden at blive turhest.

Hvis dyrlægen siger, din hest nok skal blive rengående igen,- så fat mod,- det skal nok gå.

:-DHilsen Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Hej Julle.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 23:43
Udover en halthed hos hesten kan man så se symptomer på den betændelse ? Har den hævelser og evt hvor ? Mvh Karina
En rigtig hest er en Oldenborger !
0
0
Svar på denne tråd

intet at se og ? om glykosamin
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 08:10
På min hest har der ikke været andre tegn end halthed,
min dygtige smed mente at det var hovsenebenet der var noget galt med pga. hestens hovform / stilling.
Ved hjælp af røngtenbilleder får men klar besked, har fået taget af begge forben, men der var heldigvis kun forandringer på det ene.

Jeg vil iøvrigt straks indkøbe glykosamin.
Hvor kan jeg købe det til den bedste pris ??
0
0
Svar på denne tråd

Glucosamin købes..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 09:17

Jeg har købt glucosamin hos LH Foder i Lading (foderstofforretning)

Der er nogle forskellige dåser, men jeg køber den gule.

Jeg har hørt, at det skulle være bedst og det har bestemt også været godt for Sheiken.

Den kst. 295,- uden moms. Der er til 1 1/2 mdr.Jeg giver han 1 1/2 tsk. hver dag i foderet.

Her er den før meget halte hest,- og som du kan se,- er han absolut rengående..

rengående...men meget beskidt....

Håber det gav dig svar på dine spørgsmål..
:-DHilsen Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

hovseneben
Forfatter: 
Dato:  28-05-2004 23:44
Hejsa:)
Jeg havde en hest for nogle år siden der fik konstateret kronisk hovsenebens-betændelse.. han kom aldrig op at gå igen.
han blev pensioneret og aflivet et år efter.
MVH Rikke
0
0
Svar på denne tråd

hovseneben
Forfatter: 
Dato:  29-05-2004 02:35
Prøv at læse den artikel om dyrlæge Lennart Østblom, der står øverst tv på siden.
Han har lavet en masse forskning i hovsenebenssyndrom. Det er omtalt i artiklen.

http://www.superheste.dk/

:-) fra Nina

Præsentation - nu med hunde og nye haflingerbilleder af Annuscka!
0
0
Svar på denne tråd

Hovsenebens syndrom
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 10:53
Jeg er ked at skrive det her, men min venindes hest fik sidste år konstateret hovsenebenssyndrom.

Hun fik på daværende tidspunkt at vide, at hvis der var forandringer på hovsenebenet var udsigterne dystre... det var der heldigvis ikke og idag er hesten almindeligt gående (og i fuld ridning).

Nu siger din dyrelæge så noget andet... og du skal selvfølgelig vælge og tro på ham... måske de forandringer din har ikke er så graverende...

Pøj pøj med det

Hilsen
-Matilde og Snigerdyret :-D-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider