Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Medicin/Forfangen
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 10:33

Hej

Jeg leder efter en nyere artikkel om medicin man skal være varsom med at bruge, da den kan udløse forfangenhed.Kan ikke finde den nogen steder og kan slet ikke huske om det er på nettet eller i et blad/avis jeg har set det. kan nogen hjælpe ?

Hilsen bettina

0
0
Svar på denne tråd

binyrebarkhormon
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 08:48

Kan ikke hjælpe med at finde artiklen, men ved da at det bl.a er binyrebarkhormon, man skal passe på. Ved ikke, om der er andre ting? Der gik også helt koks i min sukkersyge mors blodsukker engang lægen gav hende en indsprøjtning med det for en dårlige skulder og lige glemte at fortælle om den bivirkning.

0
0
Svar på denne tråd

Artikel
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 10:51

Jeg tror den artikkel du søger, er den der ligger i Nyheder her på HN. Den hedder Medhold i klage over dyrlæge. Jeg fandt den ved at søge på binyrebarkhormon og vælge generelle nyheder.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 13:47

Takker, men desværre er det ikke den jeg leder efter. Den jeg søger, er om heste der er blevet forfangne af et bestemt præperat, som man ofte bruger som behandling af andre sygdomme, og hvor hesten så desværre bliver forfangen efterfølgende. Måske jeg har set den i avisen Hest og Rytter for nogle måneder siden. Jeg har de to sidste,og der står det ikke i. Men det kan jo også være på en af alle de nyhedssider der er med heste her på nettet. Har søgt, men kan ikke finde den. Vh Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Kan det være....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 10:33

Har bl.a fundet dette på nettet:

"Der findes til og med heste, som er blevet forfangne af at blive behandlet med lige præcis Fina dyne. En såkaldt medicinsk betinget forfangenhed."

Og dette et andet sted:

"Visse typer af medicin kan give anledning til forfangenhed, specielt langtidsvirkende binyrebarkhormon som bruges til allergiheste med luftvejsproblemer eller heste med sommereksem"

- Charlotte

KØBES:

* Flotte dressurunderlag (max 200 kr)

* Ridebukser med fullskind str 40-42. Kvalitet.

SÆLGES:

* Rigtig smart Anky-jakke str S

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider