Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

For lidt fe til drægtig shetter,hvad så?
Forfatter: 
Dato:  05-12-2009 17:13

Hej allesammen :-)

Jeg er lidt i tvivl ang fe til min lille drægtige shetter!

Hun skal pt bruge 2,1 fe, og det får hun ikke!

Hun får hø, alt det hun kan spise, og det bliver ikke til mere en 1-2kg i løbet af natten, om dagen er hun på græs, dvs det græs årstiden nu bringer :-)

Derudover får hun 200g leusiermix og vitaminer/mineraler!

Men fe behovet bliver ikke opfyldt, så er det jeg tænker...

Hun er jo drægtig, hun ser rigtig flot ud, hverken for fed eller for tynd, og så er det jo fuldstændigt lige meget om hun får de fe hun endelig har brug for eller ej, så længe hun ser godt ud, og er dækket ind med vit/min!

Men, så er mit spørgsmål alligevel, nu når hun er ifol, og hun ikke får fe nok, vil det komme til at gå ud over føllets udvikling inde i mausen??? Eller er det bare fordi hun ikke har brug for mere??

Jeg er jo "bare van til" at have fe, som en vejledning til mine heste, de får jo alle alt det hø de kan spise, så det er krybbefoderet der bliver reguleret i ved den enkelte hest! Og de andre er gennemsnitlig foderet efter vedligehold/let ridning, og om der mangler 1 fe ved den lidt for tykke hest gør jo absolut intet, tværtimod ;-) Men jeg kommer nu alligevel lidt i tvivl når shetteren er drægtig!

Håber der er noget der kan hjælpe :-)

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

skidt med fe
Forfatter: 
Dato:  05-12-2009 17:37

bare hun de sidste 3 mdr får de vitaminer/mineraler og protein hun har brug for.

Føllet er også fuldstændig lige glad med fe, det er det ovenstående der tæller ;-)

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

www.stenhedegard.dk

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

har du regnet
Forfatter: 
Dato:  05-12-2009 18:52

høet med i dine FE??

og er der taget foderanalyseprøver af høet? ellers kan det være temlig svært at finde ud af hvor meget hø der går på en foderenhed :)

men hvis ponyen er flot og blank i pelsen og ellers trives- ja så er der altså heller ikke nogen alarm der ringer her hos mig. det var noget værre hvis hun var for tynd

mangler du en gratis part?? så skriv :)'

Super børnepony sælges, incl alt udstyr:

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=63291595

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider