Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning af "ude-hest"
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 20:24

Hejsa

Er lidt i tvivl om jeg skal lade min DV hoppe klippe. Synes den har sat en del pels på det sidste, og er også begyndt at svede meget når jeg rider på den - både på halsen og i sadellejet.

Grunden til at jeg tvivler er at jeg har hesten hjemme hos os selv, og de går ude fra morgen til aften i alt slags vejr. De har dog mulighed for at søge ly i stalden hele dagen - men det gør de jo meget sjældent . Stalden er en kold lade.

De sidste ca to måneder har den stået med Rambo vinterdækken i håb om, at den så ikke ville sætte så meget pels. Det er første vinter jeg har den, så det er lidt en prøvelse.

Når jeg har redet den, kan den stå med tæpper på længe (omk 2 timer) inden den er tør nok til, at jeg kan ligge dækken på den. Lidt træls, hvis det stadig er lyst så den kan komme på fold.

Håber på godt råd, og måske erfaringer med klipning af heste som går meget ude.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 20:35

Jeg har en haflinger som har været jagtklippet, nu har jeg så lige klippet ham helt og givet ham vinterdækken på, de går også ude fra tidlig morgen til ca.16.

Jeg vil mene at du sagtens kan få den jagtklippet og den så stadigvæk godt kan klare sig med dit vinterdækken ude da den jo ikke blir klippet på krydset og så ser det også ret smart ud med en jagtklipning syntes jeg.

min blev kun klippet helt fordi han har meget skidt og skæl i pelsen som vi skal til bunds i.

0
0
Svar på denne tråd

"udeklipning"
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:53

Vores står ude fra ca 8-16.30. Altså alle døgnets (næsten) lyse timer.

Min er klippet over det hele og går jo så self med dækken. Det er ikke et problem, dækkenet skal jo blot være tykt nok til at hesten kan holde varmen. Jeg bruger ikke halsdækken.

Det gør det væsentligt nemmere i forhold til ridning, da man jo slipper for en hest der er våd i timevis, men det kræver dog (for mig i hvert fald) at han får et lændedækken på når vi rider ture, så han ikke fryser når vi skridter.

Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider